Regulamin obiektu

Regulamin hostelu


  1. Recepcja hostelowa czynna jest 24 godziny na dobę.
  2. Pokoje hostelowe wynajmowane są na doby hostelowe.
  3. Doba hostelowa trwa od godz. 14:00 do godz. 11:00 dnia następnego. Gość zobowiązany jest do zdania kluczy i wymeldowania się do godz. 11:00. Goście, którzy nie wymeldują się do godz. 11:00 zostaną obciążeni kosztem kolejnego noclegu, jednak nie stanowi to gwarancji przedłużenia pobytu. W przypadku gdy pokój hostelowy nie zostanie zwolniony do godziny 11:00, a pokój ten jest zarezerwowany na kolejną dobę przez inną osobę, obsługa hostelu jest wówczas uprawniona do wejścia do pokoju bez obecności gościa, spakowania jego rzeczy i przeniesienia ich do skrytki na bagaż.
  4. W cenę noclegu wliczona jest pościel, ręcznik, dostęp do Internetu.
  5. Pokoje wynajmuje się po przedłożeniu przez Gościa dowodu tożsamości oraz po uregulowaniu zapłaty. Zapłata pobierana jest przez hostel z góry.
  6. Po zameldowaniu Gości/a i zafiskalizowaniu opłaty za nocleg nie ma możliwości rezygnacji z pobytu ze zwrotem kosztów.
  7. Chęć przedłużenia przez Gościa pobytu w hostelu powinna być zgłoszona do godz. 10:00 w dniu, w którym upływa termin najmu określony w rezerwacji lub w dniu przyjazdu. Hostel uwzględnia życzenie Gościa odpowiednio do ilości posiadanych wolnych miejsc.
  8. Rezerwacji pokoju w hostelu można dokonać za pośrednictwem portali internetowych, telefonicznie, mailowo, lub osobiście w hostelu.
  9. Rezerwacja zyskuje status rezerwacji potwierdzonej po jej opłaceniu zaliczką w wysokości opłaty za pierwszą dobę hostelową (nie dotyczy rezerwacji grupowych określonych tak przez Kierownictwo Explorer Hostel).
  10. Gość może unieważnić rezerwację lub zmienić jej termin informując o tym hostel najpóźniej na 7 dni przed planowanym terminem pobytu. W takim przypadku zaliczka jest zwracana Gościowi. W pozostałych przypadkach niewykorzystania przez Klienta rezerwacji - prowadzi do utraty zaliczki.
  11. Potrzebę otrzymania faktury należy zgłaszać najpóźniej w momencie zameldowania. Nie ma możliwości wystawienia faktury na wcześniej wystawiony paragon.
  12. Hostel może określić minimalny okres wynajmu.
  13. Zabrania się użyczania lub udostępniania pokoi innym osobom niż osoby pierwotnie je wynajmujące.
  14. Osoby odwiedzające gości hostelowych mogą przebywać na terenie hostelu od godz. 7.00 do godz. 22.00.
  15. Cisza nocna w hostelu obowiązuje od godz. 22.00 do godz. 7.00. W tym czasie nie mogą przebywać na terenie hostelu osoby niezakwaterowane.
  16. Zachowanie gości hostelu oraz osób trzecich nie powinno zakłócać spokoju pozostałym gościom. Hostel zastrzega sobie prawo do odmowy dalszego pobytu osobie, która narusza to postanowienie, nawet jeżeli naruszenie miało miejsce w czasie trwania doby hostelowej. W przypadku zakłócenia ciszy nocnej pracownicy Explorer Hostel mają prawo do zgłoszenia interwencji firmy ochroniarskiej.
  17. Goście hostelowi uzyskują do dyspozycji tzw. części wspólne: łazienki oraz ogród/patio. Goście są zobowiązani do utrzymywania tych miejsc w czystości i porządku.
  18. Goście, w czasie pobytu w hostelu, zobowiązani są do przestrzegania przepisów przeciwpożarowych. Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest używanie w pokojach grzejników, czajników elektrycznych, kuchenek, grzałek i innych podobnych urządzeń nie stanowiących wyposażenia pokoju hostelowego.
  19. Na terenie hostelu obowiązuje całkowity zakaz palenia. Naruszenie zakazu palenia podlega karze 200 zł, na pokrycie kosztów dodatkowego prania pościeli, firan i zasłon. Osoby, które złamią w/w zakaz oraz odmówią uiszczenia opłaty 200 zł mogą zostać wymeldowane w trybie natychmiastowym bez zwrotów kosztów pobytu.
  20. Uruchomienie instalacji przeciwpożarowej spowodowanej przez palenie lub nieuzasadnione użycie podlega karze 1000 zł. Ponadto w przypadku interwencji służb straży pożarnej lub policji wszelkie koszty interwencji ponosi osoba odpowiedzialna za uruchomienie instalacji przeciwpożarowej.
  21. Części wspólne hostelu są całodobowo monitorowane.
  22. Za pieniądze, papiery wartościowe, kosztowności, przedmioty mające wartość artystyczną i naukową pozostawione w pokoju, hostel odpowiedzialności nie ponosi. Istnieje możliwość przechowania powyższych przedmiotów w hostelowym sejfie za dodatkową opłatą.
  23. Gość hostelowy ponosi pełną odpowiedzialność materialną za szkody wyrządzone na terenie całego hostelu, w tym wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń powstałych z winy jego lub odwiedzających go osób. Gość zobowiązany jest zawiadomić recepcję hostelową o wystąpieniu szkody niezwłocznie po jej stwierdzeniu. Hostel zastrzega sobie prawo do pobrania opłaty lub obciążenia karty kredytowej Gościa za wyrządzone szkody lub skradzione przedmioty po jego wyjeździe w dowolnym czasie.
  24. Gość zobowiązany jest do zgłaszania recepcji jakichkolwiek usterek lub uszkodzeń istniejących w pokoju w dniu zakwaterowania danego Gościa. Brak zgłoszenia jest równoznaczny z brakiem zastanych zniszczeń lub usterek.
  25. W razie utraty przez Gościa klucza do pokoju lub spowodowaną przez Gościa interwencję firmy ochroniarskiej pobierana jest opłata w wysokości 100 zł.
  26. Zabrania się bez zgody recepcji wprowadzania do budynku zwierząt. Goście, którzy bez wiedzy pracowników Explorer Hostel wprowadzą zwierzę/ta do obiektu będą zobowiązani do uiszczenia opłaty karnej w wysokości 100 zł oraz w trybie natychmiastowym wyprowadzenia zwierzęcia z Explorer Hostel.
  27. Bez zgody recepcji nie wolno przenosić wyposażenia pokoi.
  28. Pozostawione przez Gościa przedmioty osobiste będą przechowywane przez hostel przez okres 1 miesiąca. Po tym okresie będą niszczone.
  29. Hostel nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Gościa.
  30. Hostel może odmówić zakwaterowania lub też wykwaterować w trakcie pobytu Gościa, którego zachowanie naruszyło regulamin hostelu lub w inny sposób naruszało reguły współżycia społecznego. Należność za pobyt nie podlega wówczas zwrotowi.
  31. Kierownictwo i personel Explorer Hostel zmierza do zapewnienia Gościom pobytu w hostelu na jak najwyższym poziomie. Należy pamiętać jednak, że hostel z założenia jest obiektem o niższym standardzie niż hotel. Wszelkie uwagi Gości dotyczące standardu, usług i jakości obsługi powinny być zgłaszane w recepcji. Będą one niezwłocznie rozpatrywane przez kierownictwo.
  32. Goście mają prawo do składania reklamacji dotyczących korzystania z usług hostelu. Reklamacje należy zgłaszać w recepcji. Reklamacje będą rozpatrywane na bieżąco.


Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!