Nowy system opłat drogowych na Słowacji
Od 1 stycznia 2010 r. Republika Słowacka wprowadza nowy elektroniczny system poboru opłat drogowych (myta), który zastąpi obecny system nalepek autostradowych. Poborem opłat zarządza spółka Národná diaľničná spoločnosť, a.s., zaś operatorem elektronicznego systemu poboru opłat jest spółka SkyToll, a.s.
Osobisty kontakt z klientami zapewnia sieć ponad 100 punktów obsługi klienta na całym obszarze Słowacji, którą tworzą Punkty Kontaktowe i Punkty Dystrybucji. Punkty Kontaktowe oferują możliwość rejestracji w systemie w trybie opłat przedpłaconych (pre-paid) oraz w trybie opłat końcowych (post-paid). Znajdują się one w ośmiu miastach wojewódzkich (krajských mestách) na Słowacji.
Punkty Dystrybucji oferują możliwość rejestracji tylko w trybie opłat przedpłaconych (pre-paid). Do końca 2009 r. na wybranych stacjach benzynowych sieci Slovnaft, OMV i Agip, oznaczonych logo „Mýto“ oraz na przejściach granicznych powstanie ponad 90 punktów dystrybucji. W obu typach punktów obsługi klienta klienci mogą również otrzymać jednostki pokładowe (OBU).
Szczegółowe informacje o elektronicznym systemie poboru opłat drogowych można uzyskać:
1. Dzwoniąc na numer Infolinii: + 421 2 35 111 111:
Od 1.01.2010 r. Infolinia będzie działać non-stop (24 godziny na dobę) w języku słowackim, angielskim i niemieckim, a w godzinach 6:00 - 22:00 również w języku węgierskim, polskim i rosyjskim.
2. Na portalu internetowym www.emyto.sk:
Od 1.01.2010 r. portal www.emyto.sk będzie oferować informacje w języku słowackim, angielskim, węgierskim, niemieckim, polskim i rosyjskim.
Komentarze