Odpowiadaj turystom gdziekolwiek jesteś z aplikacją mobilną Nocowanie.pl
Boom na urządzenia mobilne trwa już dobre kilka lat i wydaje się, że powoli przeradza się w stały trend. Internautów łączących się z siecią za pomocą smartfonu jest coraz więcej.
Jak podaje Gemius/PBI w styczniu 2019, za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów, połączyło się z siecią 23,3 mln internautów. Jednocześnie 24,1 mln wykorzystywało do tego celu urządzenia mobilne, przy czym 23,6 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 4 mln przeglądało zasoby sieci przy pomocy tabletów.
Na firmach wymusza to powstanie rozwiązań przystosowanych do ograniczonej funkcjonalności i niewielkich wyświetlaczy tych urządzeń. Nowe twory takie jak: aplikacja mobilna oraz strona responsywna są „must have” dla firm działających w branży internetowej.
Strona Nocowanie.pl jest przyjazna dla urządzeń mobilnych. Jako jeden z pierwszych polskich ecommerców portal wdrożył technologię AMP (Accelerated Mobile Pages, ang. Przyspieszone Strony Mobilne), która pozwoliła na przyspieszenie ładowania się strony w przeglądarce urządzeń mobilnych, nawet przy korzystaniu z internetu o mniejszej szybkości. Turystom łatwiej i przyjemniej korzysta się z portalu, dzięki czemu obiekty dostają więcej zapytań.
Od 2019 dla właścicieli obiektów noclegowych dostępna jest do pobrania bezpłatna Aplikacja mobilna Nocowanie.pl, pozwalająca na zarządzanie swoim obiektem z urządzeń mobilnych. Klienci mają dostęp do wiadomości od turystów zawsze, kiedy tego potrzebują.
Aplikacja dostępna jest na wszystkie urządzenia mobilne z systemem operacyjnym Android do pobrania w sklepie Google Play oraz iOS do pobrania w AppStore.
Instrukcja korzystania z aplikacji Nocowanie.pl tutaj.
W pierwszym kwartale od wprowadzenia aplikacji mobilnej obiekty odpowiedziały na ponad 50 tys. wiadomości, wysyłając blisko tysiąc próśb o przedpłatę online. Z aplikacji mobilnej korzysta już blisko 5 tysięcy użytkowników (właścicieli obiektów noclegowych). Są to na przykład:
- Willa w dużym mieście turystycznym położona w atrakcyjnej części oferuje gościom pokoje i apartamenty z łazienkami i aneksem kuchennym. Dobrze wyposażony ogród jest dodatkowym atutem obiektu. Przekłada się to na dużą liczbę zapytań o nocleg od turystów, w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku obiekt otrzymał ponad tysiąc zapytań. Właściciele aktywnie używają aplikacji mobilnej do kontaktu z gośćmi, za jej pośrednictwem wysłali blisko 250 wiadomości. Turyści szybko otrzymują informację zwrotną na temat dostępności oraz szczegółową ofertę, co przekłada się na wzrost liczby rezerwacji.
- Nowoczesne apartamenty blisko plaży oferują gustownie urządzone pokoje o wysokim standardzie i doskonale wyposażoną kuchnię. Właściciele aktywnie korzystają z aplikacji mobilnej od lutego 2019, od tego czasu odpowiedzieli za jej pomocą na ponad 200 wiadomości. Co istotne nie pozostawiają turystów bez odpowiedzi, odpisują nawet na zapytania o terminy już niedostępne, a dzięki aplikacji robią to z każdego miejsca w ciągu maksymalnie godziny od zapytania.
- Dom położony w spokojnej, górskiej miejscowości, oferujący wyżywienie przygotowane w dużej mierze z produktów z własnego gospodarstwa rolnego. Turyści chętnie pytają o nocleg w obiekcie, w pierwszym kwartale 2019 roku wysłali ponad 600 wiadomości. Właściciele od stycznia korzystają z aplikacji mobilnej, w tym czasie odpowiedzieli na ponad 200 wiadomości. Korzystają również aktywnie z płatności online, obsługując rezerwacje z bezpiecznymi transakcjami od nocowanie.pl na kwotę ok. 4 tys. zł.
- Pensjonat w górach oferujący przestronne i nowocześnie urządzone pokoje z łazienkami, zapewnia kameralną atmosferę i wysoki poziom świadczonych usług. Obiekt korzysta z pozycji gwarantowanej na wynikach wyszukiwania. W pierwszy kwartale otrzymał blisko tysiąc zapytań od turystów, a za pomocą aplikacji odpowiedział na jedną piątą z nich, obsługując rezerwacje o wartości 2000 zł.
Co jeszcze mogą zrobić obiekty, aby zwiększyć liczbę rezerwacji?
Turyści cenią szybkie odpowiedzi, ale jeszcze bardziej jasną informację o wolnych terminach. Uzupełniając kalendarz dostępności, potencjalny klient od razu widzi czy dany termin jest wolny. Nie traci czasu na wysyłanie zapytań, kiedy w danym dniu nie ma wolnych miejsc noclegowych.
Zapytaliśmy właścicieli i managerów obiektów noclegowych jak korzystanie z aplikacji mobilnej wpłynęło na ich pracę. Poniżej odpowiedzi:
- Korzystanie z aplikacji jest łatwe i intuicyjne, wystarczy ściągnąć aplikację i sprawdzać powiadomienia, które przychodzą na telefon. Nie musimy logować się do systemu, żeby odpowiedzieć gościom, a widok aplikacji jest dużo bardziej przyjazny dla użytkowników niż wersja panelu administracyjnego na urządzenia mobile.
- Oszczędzamy mnóstwo czasu, jesteśmy na bieżąco informowani o nowych zapytaniach, w ciągu kilku minut możemy odpowiedzieć na wiadomość, dzięki czemu turyści chętnie rezerwują u nas noclegi. Dodatkowo korzystamy z przedpłat online w dostępnych również w aplikacji, dzięki czemu nie musimy przypominać się gościom o płatności, wszystko dzieje się automatycznie. To ogromna wygoda i usprawnienie całego procesu rezerwacji.
Komentarze