Odpowiedzi na zapytania turystów. Dlaczego są tak ważne?
Szybkie udzielanie odpowiedzi na wiadomości wysyłane przez turystów, to jeden ze skuteczniejszych sposobów na pozyskanie nowych rezerwacji. Osoby planujące wyjazd, chcą znaleźć i sprawnie zarezerwować nocleg - odpowiadając na te potrzeby, nie musisz martwić się o obłożenie w twoim obiekcie.
Twoja obecność w portalach noclegowych podyktowana jest chęcią zdobycia gości. Dzięki temu, że aktywnie ich poszukujesz, zdobywasz rezerwacje i zapewniasz swojemu obiektowi noclegowemu wysokie obłożenie.
Dzięki atrakcyjnym zdjęciom, informacjom o udogodnieniach oraz dobrze przygotowanemu opisowi twoja oferta przyciąga turystów. Osoby, które szukają noclegów na Nocowanie.pl, cenią także możliwość bezpośredniego kontaktu z właścicielem obiektu. Z tego powodu wysyłają zapytania, które widzisz w swoim panelu. Czy zdawałeś sobie sprawę z tego, że od szybkości udzielonej odpowiedzi może zależeć powodzenie twojego biznesu?
Statystyki pokazują, że najczęściej połowa turystów otrzymuje odpowiedź, dotyczącą rezerwacji noclegu. Oznacza to jednak, że wiele osób nie doczekało się informacji zwrotnej lub przyszła ona z niewielu miejsc.
Kolejny “zarzut” dotyczy czasu, jaki właściciele obiektów noclegowych potrzebują, by odpisać na wiadomość od turysty. Większość jest turystów jest po prostu rozczarowana długością oczekiwania na kontakt. Mimo że turyści byli zainteresowani ofertą, to brak odpowiedzi zniechęcił ich do rezerwacji.
Z naszych badań wynika więc, że przedsiębiorcy z branży turystycznej, którzy lepiej dbają o relacje z potencjalnymi gośćmi, mogą cieszyć się dobrze prosperującym biznesem.
W zdobywaniu nowych rezerwacji pomaga zarówno udzielanie odpowiedzi na zapytania, jak też uzupełniony cennik. Dzięki temu unikasz wiadomości, w których ktoś dopytuje cię o koszt pobytu. W ten sposób oszczędzasz czas swój i turysty - możesz bardziej skupić się na kontaktach przynoszących korzyści takie jak:
To jednak nie wszystko, co możesz zyskać, dzięki sprawnemu udzielaniu odpowiedzi na zapytania turystów.
Wskaźnik aktywności zobaczysz w swoim panelu obiektu, gdy turyści wyślą do ciebie przynajmniej dziesięć zapytań. Pokazuje, na ile wiadomości już odpowiedziałeś, a jego wartość podawana jest procentowo. Jeżeli twój wskaźnik aktywności osiągnie przynajmniej 20%, możesz liczyć na dodatkowy bonus.
Aby sprawnie i szybko odpowiadać na zapytania turystów, skorzystaj z aplikacji mobilnej Nocowanie.pl do zarządzania obiektem noclegowym. Dzięki niej od razu dowiadujesz się o nowych zapytaniach i w ciągu kilku minut możesz na nie odpowiedzieć. Wystarczy, że włączysz powiadomienia na swoim smartfonie albo tablecie i możesz prowadzić korespondencję z turystami z dowolnego miejsca.
Dzięki atrakcyjnym zdjęciom, informacjom o udogodnieniach oraz dobrze przygotowanemu opisowi twoja oferta przyciąga turystów. Osoby, które szukają noclegów na Nocowanie.pl, cenią także możliwość bezpośredniego kontaktu z właścicielem obiektu. Z tego powodu wysyłają zapytania, które widzisz w swoim panelu. Czy zdawałeś sobie sprawę z tego, że od szybkości udzielonej odpowiedzi może zależeć powodzenie twojego biznesu?
Zobacz także:
Odpowiedzi na zapytania. Jak widzą to turyści?
Statystyki pokazują, że najczęściej połowa turystów otrzymuje odpowiedź, dotyczącą rezerwacji noclegu. Oznacza to jednak, że wiele osób nie doczekało się informacji zwrotnej lub przyszła ona z niewielu miejsc.
Kolejny “zarzut” dotyczy czasu, jaki właściciele obiektów noclegowych potrzebują, by odpisać na wiadomość od turysty. Większość jest turystów jest po prostu rozczarowana długością oczekiwania na kontakt. Mimo że turyści byli zainteresowani ofertą, to brak odpowiedzi zniechęcił ich do rezerwacji.
Z naszych badań wynika więc, że przedsiębiorcy z branży turystycznej, którzy lepiej dbają o relacje z potencjalnymi gośćmi, mogą cieszyć się dobrze prosperującym biznesem.
Postaw na kontakt z turystą!
W zdobywaniu nowych rezerwacji pomaga zarówno udzielanie odpowiedzi na zapytania, jak też uzupełniony cennik. Dzięki temu unikasz wiadomości, w których ktoś dopytuje cię o koszt pobytu. W ten sposób oszczędzasz czas swój i turysty - możesz bardziej skupić się na kontaktach przynoszących korzyści takie jak:
- Wyższa ocena w portalu – obiekty, które sprawnie odpowiadają na zapytania, są później chętniej i lepiej oceniane przez turystów. Pamiętaj, że im jest wyższa, tym chętniej turyści sprawdzają ofertę danego obiektu.
- Pełne obłożenie - obiekty, które odpowiedziały na większą liczbę zapytań, szybciej zapełniły księgi rezerwacji. Dzięki temu z większym spokojem oczekują na gorące terminy, jak sylwester oraz ferie zimowe.
To jednak nie wszystko, co możesz zyskać, dzięki sprawnemu udzielaniu odpowiedzi na zapytania turystów.
Wskaźnik aktywności - warto o niego zadbać
Wskaźnik aktywności zobaczysz w swoim panelu obiektu, gdy turyści wyślą do ciebie przynajmniej dziesięć zapytań. Pokazuje, na ile wiadomości już odpowiedziałeś, a jego wartość podawana jest procentowo. Jeżeli twój wskaźnik aktywności osiągnie przynajmniej 20%, możesz liczyć na dodatkowy bonus.
Jest nim polecenie twojego obiektu noclegowego w systemie podobnych. Dla ciebie to dodatkowa reklama, a dla turysty kolejna podróżnicza inspiracja. Wszystko zależy od tego czy i jak szybko odpowiadasz na wysyłane do ciebie wiadomości!
Zobacz także: Zwiększ liczbę rezerwacji. 7 rzeczy ważnych dla turystów
Jak odpowiadać na zapytania turystów?
Aby sprawnie i szybko odpowiadać na zapytania turystów, skorzystaj z aplikacji mobilnej Nocowanie.pl do zarządzania obiektem noclegowym. Dzięki niej od razu dowiadujesz się o nowych zapytaniach i w ciągu kilku minut możesz na nie odpowiedzieć. Wystarczy, że włączysz powiadomienia na swoim smartfonie albo tablecie i możesz prowadzić korespondencję z turystami z dowolnego miejsca.
Jak powinna wyglądać wiadomość do turysty?
- Przede wszystkim musi zawierać odpowiedź na zadane przez niego pytanie. Jeśli często się powtarza, skorzystaj z gotowych szablonów odpowiedzi. To świetne rozwiązanie w sytuacji, gdy na przykład ktoś dopytuje o wolny termin. Odpowiedz nawet jeżeli twój obiekt jest niedostępny. Dzięki temu żadne zapytanie nie zostanie pominięte, a turysta nie poczuje się zlekceważony.
- Jeżeli turysta dopytuje o szczegóły, nie zbywaj go kilka słowami. Zadbaj, by otrzymał odpowiedni feedback, dzięki czemu pokażesz, że zależy ci na jego zadowoleniu.
- Postaraj się, aby twoja odpowiedź miała poprawną formę. Formułuj jasne zdania, nie popełniaj błędów ortograficznych i nie zapominaj o interpunkcji. Język twojej wiadomości powinien być zrozumiały dla odbiorcy, jest to oznaka szacunku do odbiorcy oraz profesjonalne podejście do klienta.
Komentarze