Podsumowanie pierwszego półrocza 2018

Podsumowanie pierwszego półrocza 2018

W pierwszym półroczu 2018 widać, że w turystyce ciągle utrzymuje się trend wzrostowy. Czy zostaną pobite kolejne rekordy?


Liczba zapytań o noclegi w Polsce w pierwszym półroczu tego roku wzrosła o 33% w stosunku do poprzedniego. Największe wzrosty w portalu Nocowanie.pl odnotowano w styczniu i lutym.

 

 

 

Wyniki megapanel Gemius/PBI również potwierdzają, że Nocowanie.pl znajduje się w zdecydowanej czołówce portali noclegowych. Liczba użytkowników w każdym miesiącu stabilnie utrzymuje się na zbliżonym poziomie.

 

 

 

 

Bardzo duże wzrosty odnotowano przy statystykach dotyczących odsłon portalu, w czerwcu 2018 liczba ta przekroczyła 40 mln.

 

 
Powyższe wyniki potwierdzają, że zainteresowanie podróżami w Polsce ciągle rośnie. Widać to zarówno na podstawie rosnącej liczby obiektów noclegowych, jak też liczby turystów, którzy obdarzyli zaufaniem Nocowanie.pl i właśnie na tym portalu szukają noclegów, imprez i atrakcji.

Co zmieniło się w portalu  Nocowanie.pl w pierwszym półroczu?


Zespół ciągle pracuje na rozbudową funkcjonalności portalu, zarówno tych ułatwiających poszukiwanie noclegów, jak też prowadzenie biznesu opartego na usługach noclegowych.


#WirtualnySpacer
Największą nowością dla użytkowników okazał się na pewno wirtualny spacer, dzięki któremu mogą zobaczyć obiekt noclegowy w całej okazałości i poczuć się jakby w nim spacerowali. Dla obiektów jest to doskonała wizytówka i kolejna możliwość, aby jeszcze skuteczniej zachęcić gości do wizyty.

 


#SzukamNoclegu
Rozbudowa działu Szukam noclegu pozwala teraz obiektom zawrzeć w odpowiedzi na ogłoszenie turysty dodatkowe informacje: czasowość wystawianej oferty, dodatkowe usługi wliczone w cenę, np. parking czy śniadanie oraz kwotę zaliczki.


#Udogodnienia

W ofercie obiekt może dodać opis, zdjęcia i filmy oraz udogodnienia. Zaawansowana ankieta pozwala zaznaczyć wszystkie elementy, które wpływają na ofertę, od płatności, recepcji, wyżywienia, atrakcji, po udogodnienia w pokojach. Jednorazowe wypełnienie ankiety pozwala oszczędzić czas, nie trzeba każdorazowo odpowiadać turystom, a oferta lepiej się pozycjonuje, kiedy turysta szuka konkretnych usług, np. obiektu przyjaznego dla zwierząt.


#Wizytówki
Jedna z trzech usług do wyboru dostępnych w ramach abonamentu. To doskonała forma zaprezentowania danych kontaktowych obiektu. Od tego roku zamówienia na wizytówki można składać bezpośrednio w panelu obiektu (w sekcji Płatności i reklamy => Abonament).


#Banery
Druga z trzech usług do wyboru dostępnych w abonamencie. Spersonalizowany projekt pozwoli na dodatkową, zewnętrzna reklamę obiektu. Banery również od tego roku można zamawiać online bezpośrednio w panelu obiektu (w sekcji Płatności i reklamy => Abonament).


#Tabliczki
Trzecia z usług do wyboru w ramach abonamentu. To świetna możliwość poinformowania turystów o wolnych pokojach czy domkach. Podobnie jak dwie powyższe usługi, tabliczki również można zamawiać za pośrednictwem panelu obiektu (w sekcji Płatności i reklamy => Abonament).


#Tłumaczenia
W ramach abonamentu obiekt może skorzystać z tłumaczenia oferty na język angielski i niemiecki. Dzięki tej usłudze zyskuje szansę na zainteresowanie zagranicznych gości. Chęć tłumaczenia oferty można zgłosić online w panelu obiektu (w sekcji Płatności i reklamy => Abonament).


#TrendywMieście
Zaawansowane statystyki dostępne w zakładce Trendy w mieście  ułatwiają prowadzenie biznesu. Obiekt może sprawdzić liczbę turystów szukających noclegu w danej miejscowości, najpopularniejsze terminy czy udogodnienia oraz kategorie obiektów, o które pytają użytkownicy. Można również skorzystać z praktycznych podpowiedzi, kiedy najlepiej reklamować usługi, jeśli chce się mieć obłożenie w danym miesiącu.


#ObiektSezonowy
Obiekt, który nie działa przez cały rok, a na przykład tylko w sezonie wakacyjnym, może włączyć sezonowość i zaznaczyć zakres dat w których jest zamknięty. Taka informacja wyświetlana jest turystom w okresie, kiedy obiekt jest nieczynny. Sezonowość obiektu można ustawić w Panelu obiektu (w sekcji Ustawienia => Ustawienia powiadomień)


#eFaktura

Nocowanie.pl jest eco! Nowa opcja elektronicznych faktur jest już dostępna w Panelu obiektu (w sekcji Ustawienia => Ustawienia powiadomień) obiekt może wybrać czy nadal chce otrzymywać tradycyjne, papierowe faktury, czy woli otrzymywać elektroniczne dokumenty, które dostępne są w sekcji Płatności i reklamy=> eFaktury


#ical
Obiekt może połączyć kalendarz Nocowanie.pl z kalendarzami na innych serwisach rezerwacyjnych za pomocą iCal-a (standardu wymiany informacji kalendarzowych). Dzięki temu, uniknie zdublowanych rezerwacji i nie musi ręcznie wprowadzać blokad dla zajętych terminów. Wybierając synchronizację iCal, ma możliwość importu oraz eksportu kalendarza dla wybranej usługi - niedostępne dla turysty terminy pokazują się na kalendarzu jako blokady iCal.


#BezpiecznaTransakcja
Obiekty, które korzystają z płatności zaliczek online, oznaczane są ikonką „Bezpieczna transakcja od Nocowanie.pl”. Płatności online gwarantują bezpieczeństwo i szybką realizację. Dzięki systemowi płatności online obiekt ma dostęp nie tylko do historii korespondencji z turystą, ale również płatności.  Turyści wolą wpłacać pieniądze do portalu, ponieważ ma większą wiarygodność, niż przelewanie środków bezpośrednio na konto obiektu przez wzgląd na wiele przypadków oszustów, wyłudzeń itp.


#UstawieniaPłatności
Jeśli obiekt zdecyduje się na wybór karty kredytowej jako domyślnej formy płatności, nie musi za każdym razem pamiętać o opłaceniu abonamentu. Płatność zostanie pobrana automatycznie przy kolejnym okresie rozliczeniowym.

 

#Raty

Obiekty mogą skorzystać z atrakcyjnych płatności w ratach za abonament czy punkty pozycjonujące.


#reklama
– kampania w tv i radio
W okresie ferii zimowych, w styczniu i lutym, prowadzona była kampania radiowa, zaś ujęcia z drona z najciekawszych miejscowości turystycznych wraz z komunikatem: Sponsorem programu jest właściciel portalu Nocowanie.pl. Nocowanie.pl miejsca noclegowe w Polsce – pojawiały się w telewizji przez cały kwiecień, maj i czerwiec.

#redakcja
W portalu Nocowanie.pl w I połowie  roku pojawiło się blisko 250 artykułów. Publikowane są autorskie teksty o ciekawych miejscach, turyści mogą zainspirować się do kolejnych podróży i odkrywania uroków Polski. Dodatkowo dostępna jest lista wydarzeń, które pozwolą uczynić wyjazd jeszcze bardziej atrakcyjnym.

#eventy

Patronaty medialne i udział w największych imprezach branżowych w kraju, to również jedna z działalności portalu Nocowanie.pl.  Targi turystyczne czy szkolenia branżowe, a także imprezy kulturalne właśnie tam pojawia się Nocowanie. Informując również o najciekawszych wydarzeniach swoich klientów i czytelników.
W marcu tego roku we Władysławowie odbyła się również konferencja Biznes w Turystyce, tego typu szkolenia planowane są również w innych częściach Polski.


#raporty
Najpopularniejsze miejsca w Polsce, to nieliczne z raportów przygotowanych przez Nocowanie.pl. Portal gromadzi ogromny zasób danych dotyczących turystyki krajowej, które wykorzystuje do własnych publikacji, ale również chętnie dzieli się statystykami z innymi mediami.


#poradniki
Serie poradników dostępnych dla właścicieli i menedżerów, pomocnych w prowadzeniu obiektu noclegowego i jego promocji można znaleźć zarówno w panelu obiektu, jak też na stronie Nocowanie.pl. Materiały zawierają wskazówki dotyczące marketingu, budowania marki i podnoszenia jakości świadczonych usług.


#socialmedia
W lipcu 2018  liczba Fanów na oficjalnym Fanpage’u Nocowanie.pl przekroczyła 145 000. To niezmiennie numer 1 na portalu Facebook w kategorii polskich portali noclegowych. Marka nie tylko promuje miejsca noclegowe, ale również edukuje turystycznie oraz inspiruje pokazując piękno Polski.

 

 

 

Następny artykuł Pogoda na 4 tydzień...

Komentarze (1)

danutab123

fajna fota taka jak moje wybrzeże

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!