Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Polscy turyści już planują wakacje 2025. Ma być tanio, dłużej i blisko natury

Polscy turyści już planują wakacje 2025. Ma być tanio, dłużej i blisko natury

Prawdziwy powiew wiosny, z którym mieliśmy do czynienia w pierwszej połowie marca 2025 sprawił, że większość osób swoimi myślami wybiega już do zbliżających się wakacji. O ile preferowane kierunki nie są żadnym zaskoczeniem, to pozostałe kwestie - już tak. Wyjazdowe preferencje Polaków, decydujących się na wakacyjny wyjazd, na nieco ponad 3 miesiące przed ich rozpoczęciem, sprawdził największy polski portal rezerwacyjny Nocowanie.pl.

Nie jest żadnym zaskoczeniem, że wakacje to najpopularniejszy termin wypoczynku wśród Polaków. Zanim jednak będziemy mogli oddawać się plażowaniu, czy wędrówkom po górskich szlakach, czeka nas kilka okazji do zorganizowania krótszego lub dłuższego wyjazdu. I tu, jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród turystów portalu Nocowanie.pl, największą popularnością cieszy się krótki wyjazd na weekend, który planuje miło spędzić około 42% turystów. Podobnie wygląda sytuacja z majówką, na którą szykuje się blisko 37% ankietowanych. Co ciekawe, nie ma większego zainteresowania wyjazdami na Wielkanoc (7,9%), czy na długi weekend czerwcowy, związany z Bożym Ciałem (26,3%). Czy to oznacza, że Polacy odkładają swoje fundusze i dni urlopowe na wakacje 2025? Postanowiliśmy to sprawdzić.

To będą udane i nieco dłuższe wakacje?


Ubiegłoroczne wakacje, niemal 69% Polaków oceniło jako wyjątkowe. Nadszedł więc dobry moment, by zaplanować swój kolejny wakacyjny trip. O ile kierunki, takie jak morze (47,4%), góry (36,8%) jeziora (21,1%), czy zagranica (21,1%) nie są żadnym zaskoczeniem, to długość wyjazdu, jak i ilość osób planujących swój letni urlop nieco różni się w stosunku do 2024 roku.

Wszystko wskazuje na to, że tegoroczne wakacje będą zupełnie inne od tych ubiegłorocznych. Jak dobrze pamiętamy, w tamtym sezonie turyści chętnie decydowali się na kilka krótkich wyjazdów. Wyniki naszej ankiety pokazują, że tym razem może być inaczej - szczególnie, że aż ponad połowa ankietowanych zadeklarowała, że wyjedzie na 8-10 dni, a 34% zamierza spędzić tydzień na wakacjach. To na pewno dobry znak dla całej branży turystycznej, dzięki czemu uda się zapełnić większość wolnych miejsc, również poza weekendem - komentuje Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl.

Ciekawostkę może stanowić fakt, że aż 47,5% turystów zamierza spędzić wakacje we dwoje, a rodzinnie z dziećmi około 30%. Pozostałe 16% planuje wyjazd grupowy, a ponad 7% zamierza udać się na samotne wakacje. W tej kwestii zaszły kosmetyczne zmiany - w ubiegłym roku rodzinny wyjazd planowało 45,2% turystów, a na wakacje we dwoje wyjeżdżało 37,5% osób.

Ile wydamy na wakacje 2025 i kiedy je zarezerwujemy?


Ostatnie lata pokazały, że polscy turyści lubią dokonywać rezerwacji noclegów na ostatnią chwilę. Zarówno podczas ubiegłorocznych wakacji, jak i podczas zakończonych ferii zimowych, przeważały rezerwacje na ostatnią chwilę. Trend ten powoli zaczyna się zmieniać, co pokazują wyniki przeprowadzonej ankiety. Swój wakacyjny urlop zarezerwowało już 23,7% turystów, którzy wzięli udział w ankiecie. Rezerwację w tym miesiącu bierze pod uwagę 13,2% osób. Najpopularniejszą opcją jest rezerwacja noclegu na 1-2 miesiące przed - z tej opcji zamierza skorzystać 47,4% osób.

Wcześniejsza rezerwacja noclegu na wakacje to na pewno wiele korzyści. Możemy wybierać spośród wielu ciekawych ofert w korzystnej cenie w popularnych miejscowościach i wszystko na spokojnie przeanalizować. A jest z czego wybierać, szczególnie że w naszym portalu trwa kampania Wakacje First Minute 2025, która pozwala zaoszczędzić do 30% za rezerwacje na wakacje. - dodaje Rzeszutek.

A skoro o oszczędnościach mowa, to warto wspomnieć, ile pieniędzy zamierzają wydać Polacy na noclegi na wakacje. Na wydatek powyżej 300 złotych za osobę za noc pozwolić sobie może 10,5% ankietowanych. Budżet do 100 zł od osoby za dobę chce przeznaczyć 18,4% turystów, kolejne 26,3% zamierza wydać między 200 a 300 zł od osoby za dobę. Najpopularniejszym przedziałem cenowym jest 100-200 zł od osoby za dobę - tyle funduszy zamierza przeznaczyć 44,7% turystów biorących udział w ankiecie.

Co najbardziej liczy się przy planowaniu wakacji 2025?


Wspomniana wcześniej cena to tylko jedno z kryteriów, którym kierują się Polacy przy planowaniu wakacji. Liczy się również kategoria obiektu, choć w tej kwestii zdania są podzielone niemal po równo. Dużą rolę odgrywają udogodnienia, takie jak dostęp do kuchni i aneksu kuchennego (68,4%), darmowy parking (55,3%), czy wyżywienie w obiekcie (28,9%). 

Nasi partnerzy starają się sprostać niemal wszystkim oczekiwaniom gości, którzy planują wakacje. Wspomniane wcześniej udogodnienia to już niemal standard w praktycznie każdym obiekcie. Jednak równie istotne są cena za dobę za osobę (81,6%), lokalizacja (76,3%), czystość (60,5%), czy atrakcje w okolicy (57,9%). Oczywiście, każdy ma różne preferencje, ale “nocleg idealny” musi w sobie zawierać wszystkie te składowe - podkreśla Agnieszka Rzeszutek.

Plany, oczekiwania i największe obawy


Każdy wyjazd na wakacje to chęć spędzenia czasu po prostu tak, jak się najbardziej lubi. Planujący wakacje stawiają przede wszystkim na relaks na łonie natury (36,8%), ale również na zwiedzanie (28,9%), czy aktywny wypoczynek (23,7%).

Obiekt, w którym dokonuje się rezerwacji musi być przede wszystkim wiarygodny (60,5%), a sam nocleg bez żadnych ukrytych opłat (68,4%).

A czego najbardziej obawiają się turyści biorący udział w ankiecie? Podobnie, jak przed rokiem, niesprzyjającej aury (52,6%), a także wysokich cen (39,5%), tłumów w popularnych miejscach (39,5%), czy niezadowalającego stanu obiektu (44,7%).

Zdjęcie główne: fot. studioroman / canva.com

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!