Programy lojalnościowe. Czy warto je wprowadzić w obiekcie noclegowym?

Programy lojalnościowe. Czy warto je wprowadzić w obiekcie noclegowym?

Program lojalnościowy to jeden ze sposobów na zainteresowanie gości powrotem do miejsca, w którym już nocowali. Tę formę promocji z powodzeniem stosują duże hotele, ale czy sprawdzi się w przypadku mniejszych obiektów, które nie działają z takim rozmachem?

Program lojalnościowy można wprowadzać właściwie w każdym obiekcie noclegowym niezależnie od jego wielkości. Trzeba jednak bardziej przemyśleć jego mechanizm, by zainteresować udziałem odwiedzających dane miejsce turystów. Należy też pamiętać, że jest to działanie długofalowe, które jednak powinno znaleźć się w planach marketingowych właściciela obiektu noclegowego.

 

Program lojalnościowy, jakie daje korzyści?


Jako właściciel obiektu noclegowego na pewno zastanawiasz się, jak przyciągnąć nowych gości? Warto byś pomyślał również nad tym, co możesz zrobić, by osoby, które już raz wybrały twoją ofertę, zrobiły to ponownie. Istnieje na to wiele sposobów, a jednym z nich jest wprowadzenie programu lojalnościowego. To działanie marketingowe skupiające się na tym, by zbudować trwałe relacje z gośćmi twojego obiektu.

 

Zobacz również, co możesz zrobić, by zainetersować swoim obiektem niezdecydowanych turystów, sprawdź: 4 porady jak zatrzymać niezdecydowanych turystów

Z tego rozwiązania z powodzeniem korzystają duże sieci hotelowe, które mogą działać z rozmachem. Weź z nich przykład i zaadaptuj ten pomysł na swoje podwórko. Nawet jeżeli prowadzisz nieduży pensjonat czy oferujesz pokoje gościnne, możesz zawalczyć o dobrego klienta, z powrotu którego będziesz zadowolony.

Podstawowe korzyści, jakie płyną z wprowadzenia programu lojalnościowego:


 

  • Promocja twojego obiektu. Proponując udział w programie lojalnościowym nie tylko dajesz coś od siebie, ale również korzystasz. Promujesz bowiem swoje usługi, pokazujesz turystom, co mogą zyskać, jeśli zostaną z tobą na dłużej.

 

  • Zyskujesz przywiązanie do swojej marki. Tak, obiekt noclegowy jest twoją marką, która powinna budzić pozytywne skojarzenia i cieszyć się popularnością wśród ludzi. Wierną grupę „fanów” mogą stworzyć osoby, które skupisz wokół swojego programu lojalnościowego. Perspektywa otrzymania rabatu czy ekstra usługi przy powrocie działa na większość gości. Na pewno przynajmniej część się tym skusi.

 

Jak się za to zabrać?


W jaki sposób przygotować program lojalnościowy? Przede wszystkim należy określić grupę, do której której go kierujesz, i cel jaki chcesz osiągnąć. W większości przypadków to przede wszystkim zachęcenie gości do tego, by ponownie zarezerwowali miejsce w twoim obiekcie noclegowym. Pomyśl więc, co możesz im za to zaoferować, by wynagrodzić ich lojalność? Kolejnym krokiem będzie przygotowanie regulaminu, w którym znajdują się jasne informacje o warunkach, jakie muszą spełniać obie strony i co za to otrzymują.

 

Z czego możesz korzystać, by zachęcić gości do powrotu?


 

  • Jednym z najczęściej wymienianych narzędzi są oferty rabatów. Goście chętnie usłyszą, że przy kolejnej wizycie zapłacą mniej za nocleg. Przy wyjeździe możesz zaproponować im specjalny kod, który następnym razem zamienią na upust. Warto również przygotować mailing z ofertą,  a następnie rozesłać go do swojej bazy kontaktów.

 

  • Popularną opcją jest też system punktowy. Każdy z nas uczestniczy w podobnym programie, więc powinien sprawdzić się również w ciebie. Ustal, za co będziesz je przyznawał oraz co będzie można za nie otrzymać. Mniejsze obiekty oferują na przykład możliwość płacenia punktami za nocleg czy też opcję późniejszego wymeldowania się. Ale spotykamy również nagrody rzeczowe – wcale nie muszą być kosztowne, by turyści chceli stać się ich posiadaczami.

 

  • Pomyśl również o dołączeniu do większego programu lojalnościowego, takiego jak regionalne karty rabatowe czy nawet Karta Dużej Rodziny. Wiele osób poluje na rabaty m.in. na noclegi i bierze pod uwagę wyłącznie te miejsca, które honorują odpowiednie karty. To również kolejne pole do popisu dla ciebie, by jeszcze mocniej zachęcić takich turystów, oferując dodatkową zniżkę bądź pierwsze punkty.

 

Zdjęcie główne: fot. rawpixel.com / Pexels.com CC0

 

Następny artykuł Nowy bon turystyczny - czy...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!