Promocja polskiej turystyki na wydarzeniach sportowych. Inicjatywa POT i PKOl

Promocja polskiej turystyki na wydarzeniach sportowych. Inicjatywa POT i PKOl

O tym, jak popularne w naszym kraju są wydarzenia sportowe, wie chyba każdy. A gdyby tak wypromować polską turystykę podczas największych imprez sportowych? Dzięki wspólnej inicjatywie Polskiej Organizacji Turystycznej i Polskiego Komitetu Olimpijskiego jest to możliwe.

Promowanie polskiej turystyki to niezwykle ważny element, który w dużym stopniu przyczynia się do pokazania tego, co najpiękniejsze i najcenniejsze w naszym kraju. Pandemia koronawirusa spowodowała, że większość obiektów noclegowych w kraju i organizacji turystycznych przechodzi kryzys, który można w pełni przetrwać, przyjmując gości z Polski i ze świata. 


W związku z tym, że podróżowanie po Polsce i Europie jest w dużym stopniu ograniczone, niezwykle ważny jest element promocji obiektów i regionów w najpiękniejszych zakątkach Polski. Warto podkreślić, że pomimo pandemii, w naszym kraju odbywają się liczne wydarzenia sportowe. Co prawda są one bez udziału publiczności, ale dzięki inicjatywie podjętej przez Polską Organizację Turystyczną i Polski Komitet Olimpijski, możliwe będzie promowanie Polski, sportu, kultury, turystyki i gospodarki w Polsce i na świecie. Kilka dni temu podjęta została inicjatywa POT i PKOl, która będzie obowiązywać w latach 2021-2024.


Przeczytaj również: Aktywne wakacje - najlepsze miejsca dla miłośników sportu


Razem dla promocji Polski - jakie są główne założenia inicjatywy?


Nie da się ukryć, że współpraca przynosi wymierne korzyści na wielu płaszczyznach. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że wspaniałych efektów, związanych z promowaniem naszego kraju i turystyki, możemy się doczekać, jeśli połączymy polski sport i krajową turystykę. Dzięki sukcesom, odnoszonym w ostatnim czasie, promocja Polski będzie obecna na wielu arenach sportowych.


Rafał Szlachta – prezes Polskiej Organizacji Turystycznej i Andrzej Kraśnicki – prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego podpisali na początku marca umowę o nawiązaniu współpracy. Spowoduje to, że POT będzie promowała Polskę na wszystkich ważnych wielkich imprezach sportowych współorganizowanych przez PKOl. Pierwsza okazją będą nadchodzące Igrzyska Olimpijskie w Tokio.


Polski Komitet Olimpijski i Polska Organizacja Turystyczna uzgodniły, że będą organizować wspólne wydarzenia dedykowane wieloaspektowej promocji naszego kraju oraz współpracować na rzecz rozwoju Ruchu Olimpijskiego w Polsce i szerzenia uniwersalnych, olimpijskich wartości.  


Niezwykle zadowolone z nawiązanej współpracy są obie strony. Jak podkreślił Andrzej Kraśnicki - prezes PKOl:


W jedności i współpracy siła. Cieszę się, że Polski Komitet Olimpijski rozpoczyna współpracę z Polską Organizacją Turystyczną. Jestem przekonany, że razem zrobimy wiele, by upowszechnić wiedzę o Polsce – naszej kulturze, sporcie, możliwościach inwestycyjnych i rozwojowych, obyczajowości, turystyce i infrastrukturze – także sportowej i noclegowej. Naszym wspólnym celem jest zbudowanie jak najlepszego obrazu Polski i promocja naszego potencjału w świecie – między innymi podczas wydarzeń organizowanych przez PKOl i Międzynarodowy Ruch Olimpijski.


Podobnego zdania jest Rafał Szlachta, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. Podkreślił on, że:


Podpisanie porozumienia przez POT i PKOl jest ważnym elementem wykorzystania wydarzeń sportowych w promocji Polski. Wierzę, że dzięki współpracy z Polskim Komitetem Olimpijskim, uda nam się zachęcić do przyjazdu do naszego kraju jeszcze większą liczbę turystów zagranicznych. Naszym celem jest także wykorzystanie inicjatyw POT-u dla promocji idei Ruchu Olimpijskiego. Zależy nam na tym, by wspólnie organizowane wydarzenia były połączeniem turystyki, sportu, polskiej kultury i kuchni.


Na jakich zasadach będzie odbywać się współpraca w zakresie promocji?


Współpraca POT z PKOl będzie mieć charakter otwarty i wielopłaszczyznowy. Wszystko wskazuje na to, że w filmach i spotach promujących Polskę, wezmą udział najwybitniejsi polscy sportowcy.


Umowa między POT i PKOl została zawarta na cztery lata. POT pozyska dodatkowe, pieniądze na promocję podczas imprez sportowych spoza puli swojego budżetu.


Warto w tym miejscu wspomnieć również o tym, że w ramach współpracy będą prowadzone inicjatywy dedykowane stricte Polonii. Jak zapewnił prezes PKOl:


Polski Komitet Olimpijski prowadzi wiele wartościowych inicjatyw dedykowanych Polakom poza granicami kraju – zarówno w obszarze sportu, jak i kultury. Są to między innymi sejmiki polonijne i „Dni Polskie” podczas wydarzeń olimpijskich organizowane razem ze Stowarzyszeniem Ludwika van Beethovena Pani Elżbiety Pendereckiej. Wydajemy też okolicznościowe publikacje, organizujemy wystawy i spotkania z olimpijczykami. Cieszę się, że realizując te zadania możemy połączyć siły z Polską Organizacją Turystyczną. Jestem przekonany, że razem będziemy upowszechniać wiedzę o Polsce w świecie, pokazywać jej potencjał, siłę, nowoczesność i walory turystyczne szerząc przy tym uniwersalne wartości Ruchu Olimpijskiego.


Źródło: pot.gov.pl



Następny artykuł Co z Wielkanocą? Hotelarze...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!