Rezerwacje wolnych pokoi last minute. Jak zachęcić turystów do przyjazdu?

Rezerwacje wolnych pokoi last minute. Jak zachęcić turystów do przyjazdu?

“A gdyby tak wybrać się w góry, nad morze, czy nad jezioro w najbliższy weekend? Jasne, że tak, tylko gdzie my teraz znajdziemy wolny nocleg?” - tego typu myśli krążą w głowach wielu turystów, którzy na wyjazd zdecydują się dosłownie w ostatniej chwili. Jak możesz zaprezentować swoją ofertę, by zachęcić ich do dokonania rezerwacji last minute?

Z planowaniem urlopów bywa naprawdę różnie. Jedna grupa turystów swoje wymarzone wakacje planuje już przynajmniej kilka miesięcy przed planowanym terminem wyjazdu. Są również takie osoby, które swój wyjazd planują na tzw. spontanie. W wielu przypadkach, czynnikiem decydującym o takim stanie rzeczy jest przede wszystkim pogoda, możliwość otrzymania urlopu w pracy, czy też czynnik finansowy - wszystko to powoduje, że bardzo często turyści wstrzymują się z wyjazdem i rezerwacją noclegu praktycznie do ostatniej chwili.


Warto podkreślić, że z tego typu sytuacjami, najczęściej Ty, jako właściciel obiektu noclegowego, możesz mieć do czynienia w przypadku weekendów, czy podczas popularnych turystycznych terminów, takich jak weekend majowy, czy weekend czerwcowy, a także wydarzenia zimowe, takie jak Boże Narodzenie połączone z Sylwestrem. Z wakacjami jest nieco łatwiej z tego względu, że termin może być nieco bardziej elastyczny, dzięki czemu Ty możesz zaproponować swoim turystom inny termin, jeśli posiadasz wolne miejsce.


Niezależnie od tego, w którym turystycznym regionie znajduje się Twój obiekt, z powodzeniem możesz liczyć na zainteresowanie turystów, poszukujących pomysłów i inspiracji na wyjazd na ostatnią chwilę. Odpowiednie wypromowanie oferty może być szczególnie ważne w takich przypadkach, gdy np. na długi weekend czerwcowy posiadasz wolny pokój lub dwa.


Jak zachęcić turystów do dokonania rezerwacji last minute?


Pomysłów by zachęcić turystów do przyjazdu właśnie do Twojego obiektu jest naprawdę dużo. Większość z nich możesz zrealizować nawet dzień przed wypadającym terminem noclegu. Pamiętaj, że nawet wtedy spora część ludzi poszukuje noclegu, a jeśli dowiedzą się o Tobie, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że zdecydują się na nocleg właśnie w Twoim obiekcie. Co możesz zrobić, by wypromować ostatni wolny pokój? Sprawdźmy!


  • Odpowiadaj na zapytania “Szukam noclegu”


Rozpoczynamy od najprostszego sposobu, który w bardzo dużym stopniu zwiększa szanse na zapełnienie wszystkich dostępnych u Ciebie pokoi. Na czym to polega? Turysta, który stwierdził, że chętnie by gdzieś wyjechał za kilka dni wysyła zapytanie "szukam noclegu" za pośrednictwem Nocowanie.pl o tym, że poszukuje pokoju dla 2 osób w górach, nad morzem, czy nad jeziorem. Jeśli Twój obiekt kwalifikuje się do jego wymagań, to z powodzeniem możesz przedstawić mu swoją ofertę zakwaterowania wraz z ceną. W takim przypadku istnieje naprawdę duże prawdopodobieństwo, że zdecyduje się właśnie na wybór Twojego obiektu.


Sprawdź również: Szukam noclegu - dlaczego warto korzystać?


  • Wykorzystaj media społecznościowe


Prowadzisz fanpage swojego obiektu na Facebook’u lub posiadasz profil na Instagramie? Tego typu środki pozwolą Ci znaleźć chętnych na ostatni wolny pokój. Jak to zrobić? Nic prostszego. Wystarczy, że dodasz post na swoim fanpage’u i w grupach zrzeszających turystów z całej Polski. W przypadku Instagrama doskonale sprawdzi się InstaStories, które w jasny i prosty sposób zakomunikuje odbiorcom, że posiadasz wolny pokój od jutra, czy od następnego dnia. Pamiętaj, że media społecznościowe są obecnie niezwykle popularne i posiada je praktycznie każdy. Jeśli chcesz w miarę szybko znaleźć chętnych na ostatni wolny pokój, to ten środek na pewno spełni swoje zadanie.


Przeczytaj: Jak skutecznie promować oferty noclegów w mediach społecznościowych?


  • Zaproponuj korzystny rabat


Z pewnością robisz dosłownie wszystko, by oferta Twojego obiektu przyciągała uwagę wielu turystów. Dbasz o standard wyposażenia, udogodnienia i zadowolenie gości. W przypadku wielu rezerwacji, decydującą rolę odgrywa przede wszystkim lokalizacja oraz cena. Jeśli dysponujesz ostatnim wolnym pokojem, to chyba szkoda by było, żeby w popularnym turystycznie terminie pozostał pusty. W takich sytuacjach doskonale sprawdzi się promocyjna oferta, która w jakimś stopniu na pewno zachęci Twoich gości do przyjazdu do Ciebie. Jeśli go nie wynajmiesz, nie zarobisz nic. Natomiast jeśli zaoferujesz odpowiedni rabat, będziesz mieć okazję do zarobku, co prawda mniejszego, ale Twoi goście na pewno odetchną z ulgą, że udało im się znaleźć nocleg na ostatnią chwilę i będą w pełni zadowoleni.


Sprawdź: Ceny za nocleg. Jak powinien wyglądać dobry cennik obiektu noclegowego?


  • Zaproponuj nocleg w zaprzyjaźnionym obiekcie


Na sam koniec warto podkreślić, że w tego typu sytuacjach, niezwykle ważną rolę odgrywa współpraca. Prowadząc obiekt, na pewno bardzo często informujesz swoich gości, że w danym terminie nie posiadasz już niestety wolnych miejsc. By nie odsyłać turysty z kwitkiem, możesz mu zaproponować nocleg u Twojego znajomego, który prowadzi podobny obiekt. Dzięki temu wiele zyskasz - turysta i Twój znajomy będą Ci niezwykle wdzięczni. Być może to on w przyszłości skieruje do Ciebie gościa, który będzie zainteresowany noclegiem w danym terminie.


Przeczytaj koniecznie: Współpraca kluczem do sukcesu. Działamy razem, czy osobno?


Mamy nadzieję, że te kilka porad pozwoli Ci zapełnić wszystkie dostępne w Twoim obiekcie pokoje. Pamiętaj, że turysta, który przyjedzie do Ciebie w ostatniej chwili, w przyszłości może okazać się Twoim stałym bywalcem.


Zdjęcie główne: Fotogestoeber.de / gettyimages.com, CC0



Następny artykuł Idealny nocleg - jak...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!