Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna #urlopwkraju
Ideą akcji, organizowanej przez Fundację „Razem mierzymy wyżej” jest promocja polskiej turystyki oraz wsparcie branży turystycznej, w obliczu strat jakie poniosła w konsekwencji wybuchu pandemii COVID-19. Wszystkie działania w ramach kampanii odbywają pod hasłem #urlopwkraju.
Według danych Polskiej Organizacji Turystycznej zaprezentowanych w lipcu ubiegłego roku, turystyka odpowiadała za około 6 proc. polskiego PKB a pracowało w niej ponad 700 tys. osób. Podczas, kiedy odmrażanie powoduje, że część gospodarki choć trochę może odetchnąć turystyka jest jedną z branż, które nie tylko pierwsze odczuły narodową kwarantannę, ale nadal odnotowuje ogromne straty, a odbudowanie jej pozycji będzie niezwykle trudne i żmudne jeśli pandemia i jej skutki będą utrzymywały się dłużej.
Ośrodki wypoczynkowe, hotele, gospodarstwa agroturystyczne, ich właściciele, pracownicy i ich rodziny, firmy świadczące usługi dla branży – dzisiaj wszyscy oni stoją przed wyjątkowo trudnym wyzwaniem. Z jednej strony muszą uporać się z ograniczeniami i trudnymi wymaganiami sytuacji i obostrzeń, z drugiej chcą zaprosić do siebie Gości zapewniając im maksimum ochrony i poczucia bezpieczeństwa, jednocześnie dbając o utrzymanie miejsc pracy i ratunek dla swojego biznesu.
„Celem naszej kampanii jest zachęcenie Polaków do pozostania w tym roku w kraju, przemierzania Polski wzdłuż i wszerz, w poszukiwaniu niezwykłych zakątków, odkrywania uroków, tajemnic, ciekawej historii ale też bogatej, regionalnej kuchni. W ten sposób chcemy pomóc całej branży a jednocześnie pokazać, że jak mówi stare powiedzenie cudze chwalicie, swego nie znacie” – mówi Wioletta Pietrzak, Prezes fundacji i pomysłodawczyni akcji.
Pozytywny odbiór kampanii dostrzegają też organizatorzy ze strony samej branży. Akcję komentuje Barbara Konieczna ze Sleeping in Kraków: „Kraków to miasto przede wszystkim nastawione na Gościa zagranicznego, szczególnie w takich miejscach jak nasze – apartamentach a nie biznesowych obiektach. Dlatego przy obecnej sytuacji, zamkniętych granicach w zasadzie nie mamy rezerwacji, nie mamy Gości. To bardzo ciężki czas dla nas, dla naszych pracowników. Wierzymy, że będzie jeszcze dobrze, że Goście wrócą nie wiemy jednak kiedy to nastąpi. Dlatego wielkie dzięki za takie inicjatywy jak społeczna akcja #urlopwkraju. To wielka szansa dla nas, by Polakom przekazać jak piękne miejsca mają w zasadzie za rogiem.”
„Obecna sytuacja na rynku turystycznym jest bardzo zła. Widzimy u nas jakieś pojedyncze rezerwacje, mam jednak wrażenie, że ten sezon jest stracony. Nie mieliśmy Gości na Wielkanoc, nie mieliśmy Gości na majówkę, różnego rodzaju imprezy z marca, kwietnia i maja musimy zorganizować latem co też zabiera nam miejsce dla Gości indywidualnych, którzy mogliby odwiedzić nas latem. Wiem, że my mając jeszcze klienta biznesowego czy organizującego różne uroczystości i tak jesteśmy w dużo lepszej sytuacji niż obiekty typowo nastawione na indywidualne rezerwacje. Dlatego myślę, że w imieniu swoim i branży mogę powiedzieć dziękuję za akcję urlop w kraju. Inicjatywa ta to światełko w tunelu dla nas, liczymy na to, że ludzie zaczną częściej wybierać te mniej popularne kierunki i ogólnie wschód Polski zostanie doceniony bo przecież mamy się czym chwalić i co zaoferować Gościom.” – Sytuację branży ocenia Paweł Skerczyński właściciel Kompleksu Dwór Droblin.
Jacek Pałkiewicz
Polski dziennikarz i podróżnik, reporter, odkrywca źródła Amazonki; członek rzeczywisty Królewskiego Towarzystwa Geograficznego. Twórca survivalu w Europie, jest powszechnie uznawanym autorytetem w dziedzinie przetrwania. Zyskał rozgłos pokonując samotnie w 1975 r. szalupą ratunkową Atlantyk w roli dobrowolnego rozbitka. Autor ponad 30 książek. Znalazł się na czwartym miejscu w rankingu (wg Press) polskich autorów książek, którzy mają na koncie najwięcej przekładów swojej twórczości. Choć zwiedził praktycznie cała kule ziemska zakochany w Polsce.
„W moich podróżach po świecie widziałem wiele dzieł natury i monumentów historii wywołujących zdumienie i zachwyt, dlatego mam prawo twierdzić, ze Polska tez może być dumna z przeróżnych skarbów na turystycznych szlakach będących w stanie zauroczyć każdego podróżnika. Jednym z absolutnie unikalnych klejnotów jest, na przykład, Kraina Wielkich Jezior, która w 2011 roku znalazła się w drugiej siódemce globalnego plebiscytu "7 Nowych Cudów Natury". Na Mazurach przepiękny Zamek Ryn, świadek burzliwych dziejów Mazur i dawnych Prus Wschodnich. Godny wspomnienia jest także wschód Polski i Lubelszczyzna pełna pięknych krajobrazowo szlaków kajakowych czy choćby położony we wsi Droblin niezwykły odrestaurowany Dwór Droblin.”
Witold Casetti
Pół Włoch, pół Polak z wyboru mieszkający w Polsce. Znany z takich programów jak „Europa da się lubić” czy „Wyspa Robinson” i „Dookoła Sportu”. Ma na swoim koncie 5 lat organizowania i realizacji felietonów podróżniczych, promujących różne zakątki Polski i świata. Ostatnio w roku 2019 zrealizował cykl programów „Warszawa Vita” i „Zrozumieć Powstanie” emitowanych w telewizji internetowej wsensie.pl. Prywatnie ojciec 4 dzieci, niepoprawny optymista. Choć urodzony w jednym z najpiękniejszych miast Europy – Florencji o Polsce mówi tak: „Cudze chwalicie, swego nie znacie - nie do końca potrafię zrozumieć Polaków, którzy twierdzą, że w Polsce nie ma pięknych miejsc. W Polsce można co podróż zakochiwać się na nowo i ja tak właśnie mam. Według mnie Polska jest piękna, owiana legendą, zniewala urodą starych miast i zaskakuje dzikością takich miejsc jak np. dolina rzeki Bug.”
Marcin Mroczek
Na wiadomości o inicjatywie wsparcia branży turystycznej bardzo pozytywnie zareagowało wiele polskich samorządów. Do akcji przyłączyły się m.in. tzw Beskidzka Piątka w skład której wchodzą Brenna, Istebna, Szczyrk, Ustroń i Wisła; na wschodzie Polski, Zamość i Lublin, na południu Opole, a na północy Gdańsk, Malbork oraz Toruń.
W dalszych etapach kampanii redakcja #urlopwkraju będzie przemierzać Polskę w poszukiwaniu turystycznych perełek, aby dalej wspierać branżę i promować #urlopwPolsce. Już na mniejszą skalę razem z blogerami, znanymi osobistościami ze świata filmu, kultury i dziennikarstwa inspirować będą Polaków do odkrywania Polski od morza aż po Tatry.
Ośrodki wypoczynkowe, hotele, gospodarstwa agroturystyczne, ich właściciele, pracownicy i ich rodziny, firmy świadczące usługi dla branży – dzisiaj wszyscy oni stoją przed wyjątkowo trudnym wyzwaniem. Z jednej strony muszą uporać się z ograniczeniami i trudnymi wymaganiami sytuacji i obostrzeń, z drugiej chcą zaprosić do siebie Gości zapewniając im maksimum ochrony i poczucia bezpieczeństwa, jednocześnie dbając o utrzymanie miejsc pracy i ratunek dla swojego biznesu.
„Celem naszej kampanii jest zachęcenie Polaków do pozostania w tym roku w kraju, przemierzania Polski wzdłuż i wszerz, w poszukiwaniu niezwykłych zakątków, odkrywania uroków, tajemnic, ciekawej historii ale też bogatej, regionalnej kuchni. W ten sposób chcemy pomóc całej branży a jednocześnie pokazać, że jak mówi stare powiedzenie cudze chwalicie, swego nie znacie” – mówi Wioletta Pietrzak, Prezes fundacji i pomysłodawczyni akcji.
Pozytywny odbiór kampanii dostrzegają też organizatorzy ze strony samej branży. Akcję komentuje Barbara Konieczna ze Sleeping in Kraków: „Kraków to miasto przede wszystkim nastawione na Gościa zagranicznego, szczególnie w takich miejscach jak nasze – apartamentach a nie biznesowych obiektach. Dlatego przy obecnej sytuacji, zamkniętych granicach w zasadzie nie mamy rezerwacji, nie mamy Gości. To bardzo ciężki czas dla nas, dla naszych pracowników. Wierzymy, że będzie jeszcze dobrze, że Goście wrócą nie wiemy jednak kiedy to nastąpi. Dlatego wielkie dzięki za takie inicjatywy jak społeczna akcja #urlopwkraju. To wielka szansa dla nas, by Polakom przekazać jak piękne miejsca mają w zasadzie za rogiem.”
„Obecna sytuacja na rynku turystycznym jest bardzo zła. Widzimy u nas jakieś pojedyncze rezerwacje, mam jednak wrażenie, że ten sezon jest stracony. Nie mieliśmy Gości na Wielkanoc, nie mieliśmy Gości na majówkę, różnego rodzaju imprezy z marca, kwietnia i maja musimy zorganizować latem co też zabiera nam miejsce dla Gości indywidualnych, którzy mogliby odwiedzić nas latem. Wiem, że my mając jeszcze klienta biznesowego czy organizującego różne uroczystości i tak jesteśmy w dużo lepszej sytuacji niż obiekty typowo nastawione na indywidualne rezerwacje. Dlatego myślę, że w imieniu swoim i branży mogę powiedzieć dziękuję za akcję urlop w kraju. Inicjatywa ta to światełko w tunelu dla nas, liczymy na to, że ludzie zaczną częściej wybierać te mniej popularne kierunki i ogólnie wschód Polski zostanie doceniony bo przecież mamy się czym chwalić i co zaoferować Gościom.” – Sytuację branży ocenia Paweł Skerczyński właściciel Kompleksu Dwór Droblin.
Kampanię wspiera trzech Ambasadorów
Jacek Pałkiewicz
Polski dziennikarz i podróżnik, reporter, odkrywca źródła Amazonki; członek rzeczywisty Królewskiego Towarzystwa Geograficznego. Twórca survivalu w Europie, jest powszechnie uznawanym autorytetem w dziedzinie przetrwania. Zyskał rozgłos pokonując samotnie w 1975 r. szalupą ratunkową Atlantyk w roli dobrowolnego rozbitka. Autor ponad 30 książek. Znalazł się na czwartym miejscu w rankingu (wg Press) polskich autorów książek, którzy mają na koncie najwięcej przekładów swojej twórczości. Choć zwiedził praktycznie cała kule ziemska zakochany w Polsce.
„W moich podróżach po świecie widziałem wiele dzieł natury i monumentów historii wywołujących zdumienie i zachwyt, dlatego mam prawo twierdzić, ze Polska tez może być dumna z przeróżnych skarbów na turystycznych szlakach będących w stanie zauroczyć każdego podróżnika. Jednym z absolutnie unikalnych klejnotów jest, na przykład, Kraina Wielkich Jezior, która w 2011 roku znalazła się w drugiej siódemce globalnego plebiscytu "7 Nowych Cudów Natury". Na Mazurach przepiękny Zamek Ryn, świadek burzliwych dziejów Mazur i dawnych Prus Wschodnich. Godny wspomnienia jest także wschód Polski i Lubelszczyzna pełna pięknych krajobrazowo szlaków kajakowych czy choćby położony we wsi Droblin niezwykły odrestaurowany Dwór Droblin.”
Witold Casetti
Pół Włoch, pół Polak z wyboru mieszkający w Polsce. Znany z takich programów jak „Europa da się lubić” czy „Wyspa Robinson” i „Dookoła Sportu”. Ma na swoim koncie 5 lat organizowania i realizacji felietonów podróżniczych, promujących różne zakątki Polski i świata. Ostatnio w roku 2019 zrealizował cykl programów „Warszawa Vita” i „Zrozumieć Powstanie” emitowanych w telewizji internetowej wsensie.pl. Prywatnie ojciec 4 dzieci, niepoprawny optymista. Choć urodzony w jednym z najpiękniejszych miast Europy – Florencji o Polsce mówi tak: „Cudze chwalicie, swego nie znacie - nie do końca potrafię zrozumieć Polaków, którzy twierdzą, że w Polsce nie ma pięknych miejsc. W Polsce można co podróż zakochiwać się na nowo i ja tak właśnie mam. Według mnie Polska jest piękna, owiana legendą, zniewala urodą starych miast i zaskakuje dzikością takich miejsc jak np. dolina rzeki Bug.”
Marcin Mroczek
Polski aktor serialowy i teatralny. Znany publiczności przede wszystkim z roli Piotrka w serialu „M jak miłość”. Z pochodzenia siedlczanin. Szczęśliwy tata dwóch synów. Wraz z synami i żoną bardzo lubią podróże, również te po naszym kraju. Jak mówi: „Polska potrafi zachwycić na wiele sposób, zarówno architekturą jak i różnorodnością przyrodniczą. Mam nadzieję, że w tej akcji pokażemy również te nieodkryte do tej pory polskie perełki”.
Poznaj Polskę od morza aż po Tatry
W sobotę, 6 czerwca, w fascynującą dwutygodniową podróż wyruszyło 16 blogerów oraz Ambasadorzy. Każdy z blogerów odwiedza jedno województwo odkrywając znane i mniej znane skarby polskiej turystyki. Głównym przesłaniem podczas przygotowania planu podróży było to, aby każdy dzień został wykorzystany do maksimum, a Podróżnicy mogli poznać jak najwięcej miejsc wartych zobaczenia aby zainspirować Polaków do spędzenia w tym roku urlopu w kraju. Jednocześnie celem organizatorów jest pokazanie, że podróżowanie jest bezpieczne i nadal możliwe tak w pojedynkę jak i z rodziną.
Z wyjazdów naszych podróżników powstaną filmy i 16 e-booków, które mają być swoistymi przewodnikami po Polsce. Docelowo organizatorzy chcą przekazać przewodniki do samorządów oraz izb turystycznych do wykorzystania jako materiał promocyjny.
„#urlopwkraju to projekt, który powstał z potrzeby chwili i potrzeby serca. To akcja, dzięki której odkryjemy Polskę na nowo, zachwycimy się nią naprawdę. Zapraszamy wszystkich nie tylko do obserwowania naszych profili na Facebooku i Instagramie, śledzenia przygód naszych Podróżników, ale przede wszystkim do oznaczania swoich podróży hasztagiem #urlopwkraju abyśmy razem mogli stworzyć turystyczną mapę Polski” – zachęca Agnieszka Szmidt, współorganizatorka kampanii odpowiedzialna za jej promocję.
Podróżnicy:Z wyjazdów naszych podróżników powstaną filmy i 16 e-booków, które mają być swoistymi przewodnikami po Polsce. Docelowo organizatorzy chcą przekazać przewodniki do samorządów oraz izb turystycznych do wykorzystania jako materiał promocyjny.
„#urlopwkraju to projekt, który powstał z potrzeby chwili i potrzeby serca. To akcja, dzięki której odkryjemy Polskę na nowo, zachwycimy się nią naprawdę. Zapraszamy wszystkich nie tylko do obserwowania naszych profili na Facebooku i Instagramie, śledzenia przygód naszych Podróżników, ale przede wszystkim do oznaczania swoich podróży hasztagiem #urlopwkraju abyśmy razem mogli stworzyć turystyczną mapę Polski” – zachęca Agnieszka Szmidt, współorganizatorka kampanii odpowiedzialna za jej promocję.
- Gdzie w Polsce na weekend – województwo lubelskie
- Mamagerka – podkarpackie
- Mamalife – województwo warmińsko-mazurskie
- Lifemanagerka – województwo pomorskie
- We wlasnym stylu – województwo lubuskie
- Kamperki.com – województwo opolskie
- Lidia Piechota - Extermama – województwo podlaskie
- Babie lato – województwo kujawsko-pomorskie
- Refreszing – województwo mazowieckie
- buuba.pl – województwo małopolskie
- Rodzice w sieci – województwo świętokrzyskie
- W szczytowej formie – województwo dolnośląskie
- Smalltravelers – województwo zachodnio-pomorskie
- Home_on_the_hill – województwo wielkopolskie
- bo_4_go – województwo łódzkie
- Maciej Maciejewski – województwo śląskie
Pozytywny odbiór samorządów
Zwiedzanie Polski to niekończąca się przygoda
Wsparcie firm dla branży turystycznej
Organizacja takiego przedsięwzięcia to ogromne wyzwanie. Dwie dziewczyny uwierzyły, że nie ma rzeczy niemożliwych, a im uwierzyło i zaufało kilku Partnerów. Dzięki ich otwartości #urlopwkraju ma szansę stać się ogólnopolskim, narodowym zrywem „zwiedzamy Polskę”, wsparciem dla setek tysięcy osób tworzących branżę turystyczną w Polsce.
Partnerem akcji #urlopwkraju zostały Browary Perła oraz Alphabet Polska Fleet Management, świadcząca usługi wynajmu długoterminowego samochodów, która udostępniła na potrzeby projektu 20 samochodów marek BMW oraz MINI.
Partnerem akcji #urlopwkraju zostały Browary Perła oraz Alphabet Polska Fleet Management, świadcząca usługi wynajmu długoterminowego samochodów, która udostępniła na potrzeby projektu 20 samochodów marek BMW oraz MINI.
Ogromnie cieszymy się z możliwości wsparcia tak potrzebnego polskiej branży turystycznej projektu, jakim niewątpliwie jest Urlop w kraju. Akcja ta doskonale wpisuje się w strategiczne założenia rozpoczętej przez nas właśnie międzynarodowej kampanii „Start the Restart with Alphabet”, której głównym przesłaniem jest to, że każdy nowy początek wymaga świeżego startu – mówi Zofia Kosińska, Marketing & Business Development Director w Alphabet Polska. „Jako lider wśród światowych dostawców mobilności biznesowej wpieramy naszych Klientów w powrocie do nowej normalności. Dzięki temu, że specjalizujemy się w dostarczaniu przedsiębiorcom elastycznych rozwiązań, skrojonych na miarę ich potrzeb, mogą oni tym samym całkowicie skupić się na rozwijaniu swojego biznesu, pozostawiając wszelkie kwestie administracji firmowymi samochodami nam. Bez względu na markę pojazdu, liczbę aut we flocie czy rozmiar samej firmy.”
W gronie Partnerów znaleźli się także: Wojas, Siedlecka Manufaktura Kawy, Coleman, Wojas, Paczka w Ruchu, Geon, One Horizon, Sarigato.
Patroni medialni: Interia, Nasze Miasto, Wp.pl, Radio Spacja, Network Magazyn
Partnerzy regionalni: Szczyrk, Ustroń, Wisła, Brenna, Istebna, Zamość, Lublin, Opole, Gdańsk, Malbork, Toruń
Organizatorzy mają nadzieję, że do akcji dołączą kolejny Partnerzy, dzięki czemu projekt będzie można kontynuować w kolejnych miesiącach.
W gronie Partnerów znaleźli się także: Wojas, Siedlecka Manufaktura Kawy, Coleman, Wojas, Paczka w Ruchu, Geon, One Horizon, Sarigato.
Patroni medialni: Interia, Nasze Miasto, Wp.pl, Radio Spacja, Network Magazyn
Partnerzy regionalni: Szczyrk, Ustroń, Wisła, Brenna, Istebna, Zamość, Lublin, Opole, Gdańsk, Malbork, Toruń
Organizatorzy mają nadzieję, że do akcji dołączą kolejny Partnerzy, dzięki czemu projekt będzie można kontynuować w kolejnych miesiącach.
Materiały prasowe
Komentarze (1)