Sezonowe kampanie reklamowe a sprzedaż noclegów
Planując sprzedaż noclegów w internecie, warto wspierać się doświadczeniem z innych branż. Kampanie sezonowe, z których z powodzeniem korzystają na przykład sklepy internetowe, sprawdzą się również w turystyce. Dzięki temu możesz zapewnić swojemu obiektowi większe obłożenie zarówno w gorących terminach, jak też w nieco bardziej spokojnym czasie.
Czy myślałeś kiedyś o tym, by przygotować dla turystów sezonową ofertę na swoje usługi? Nie czekaj biernie aż ktoś odnajdzie twój obiekt. Zamiast tego stwórz okazję, która zainteresuje dotychczasowych gości, a oprócz tego przyciągnie nowych. W tym celu zrób kampanię sezonową – na pewno wyróżnisz się tym na tle konkurencji.
Mówiąc najprościej, kampania sezonowa to rodzaj reklamy, która dostosowana jest do kalendarza. Promocję uzależnia się od nadchodzących świąt, zarówno tych typowych, jak też nie. Zorganizowanie kampanii sezonowej to zadanie dla kreatywnych osób, ale warto się go podjąć, gdyż to znakomita okazja, by dać się zauważyć turystom.
Przeprowadzenie kampanii sezonowej jest dla konsumenta dodatkowym bodźcem, który zachęci go do zakupów. Zdecydowani na wyjazd w tym terminie chętniej zapoznają się z twoją ofertą, ale dla innych może to być impuls do zastanowienia się nad wypoczynkiem. Oferujesz bowiem jedyną w swoim rodzaju okazję, a z tego zawsze chce się skorzystać. Poza tym dotrzesz do świadomości turystów i nawet jeśli nie zdecydują się na wyjazd w promowanym przez ciebie terminie, dowiedzą się o twoim istnieniu, co zaprocentuje w przyszłości.
Jak się do tego zabrać?
Warto w tym miejscu przypomnieć, w jaki sposób przygotować ofertę, która zainteresuje podróżnych. Propozycja noclegów to zdecydowanie zbyt mało, by wyróżnić się na tle konkurencji i sprawić, by turysta wybrał właśnie twój obiekt. Przede wszystkim należy określić grupę, do jakiej kierujesz promocję. Noclegu na walentynki raczej nie sprzedasz rodzinom z dziećmi, podobnie jak pobytem na Dzień Dziecka nie zainteresujesz singli. Oferta musi zawierać dopasowane do niej usługi i atrakcje.
Wypromowanie kampanii sezonowej powinno być dobrze rozplanowane w czasie. Pomoże ci w tym nasza zakładka Trendy, w której znajdziesz informacje o tym, jakie terminy wypoczynku cieszą się największym zainteresowaniem w twojej miejscowości oraz kiedy podejmować działania promocyjne, by zapewnić obłożenie w wybranym miesiącu. Dzięki temu twoja praca będzie optymalnie rozpisana w kalendarzu, a wysiłki nie pójdą na marne.
Pamiętaj, że świąteczne wyjazdy, ferie i wakacje są zwykle planowane przez turystów z wielomiesięcznym wyprzedzeniem. Na przykład zapytania o bożonarodzeniowe pobyty pojawiają się już w lipcu, a we wrześniu sukcesywnie wzrastają. Dlatego optymalnym terminem przygotowywania kampanii sezonowej na Boże Narodzenie jest lato.
Określenie terminu promocji to jedno, ale liczy się również sposób jej promowania. Na pewno warto uwzględnić przy tym swoją stronę internetową oraz kanały w social mediach, a oprócz tego płatne reklamy Google Ads (jeżeli przewidziałeś na to budżet). Skorzystaj również z możliwości, jakie daje ci Nocowanie.pl:
Kampania sezonowa – co warto wiedzieć?
Mówiąc najprościej, kampania sezonowa to rodzaj reklamy, która dostosowana jest do kalendarza. Promocję uzależnia się od nadchodzących świąt, zarówno tych typowych, jak też nie. Zorganizowanie kampanii sezonowej to zadanie dla kreatywnych osób, ale warto się go podjąć, gdyż to znakomita okazja, by dać się zauważyć turystom.
Przeprowadzenie kampanii sezonowej jest dla konsumenta dodatkowym bodźcem, który zachęci go do zakupów. Zdecydowani na wyjazd w tym terminie chętniej zapoznają się z twoją ofertą, ale dla innych może to być impuls do zastanowienia się nad wypoczynkiem. Oferujesz bowiem jedyną w swoim rodzaju okazję, a z tego zawsze chce się skorzystać. Poza tym dotrzesz do świadomości turystów i nawet jeśli nie zdecydują się na wyjazd w promowanym przez ciebie terminie, dowiedzą się o twoim istnieniu, co zaprocentuje w przyszłości.
Jak się do tego zabrać?
- Zbierz zespół, który pomoże ci przygotować plan kampanii. Trzeba przemyśleć kilka zagadnień: kwestie sprzedażowe, formę, treść oraz stronę wizualną. Warto więc zrobić burzę mózgów i wybrać najlepszą propozycję.
- Jeżeli w swoim budżecie masz uwzględnione fundusze na tego typu wydatki, zleć przygotowanie kampanii sezonowej odpowiedniej agencji reklamowej. Na początek możesz jednak spróbować własnych sił!
- Wykorzystaj cykliczne święta – Boże Narodzenie i Wielkanoc sprzedają się właściwie same, ale możesz przyciągnąć gości także na walentynki czy Dzień Kobiet. Stwórz odpowiednią grafikę, nawiązującą do wydarzenia, oraz interesujący pakiet pobytowy.
- Zaoferuj rabat, gdyż nic tak nie przyciąga konsumentów, jak możliwość oszczędzenia pewnej kwoty. Okazja będzie jeszcze bardziej kusząca, gdy zostanie powiązana z okazją taką, jak na przykład Dzień Matki czy Dzień Dziecka.
- Samodzielnie stwórz okazję do świętowania, będziesz mieć wtedy pewność, że twoja kampania nie zginie wśród wielu podobnych. Znajdź chwytliwy termin w kalendarzu świąt nietypowych i przygotuj ofertę, która może trafić na podatny grunt. Właściciele zwierząt na pewno zainteresują się kampanią przeprowadzoną z okazji Dnia Kota (luty) lub Dnia Psa (lipiec), w marcu ma miejsce Światowy Dzień Morza i Dzień Ochrony Bałtyku, duże pole do popisu daje również Światowy Dzień Turystki.
Warto w tym miejscu przypomnieć, w jaki sposób przygotować ofertę, która zainteresuje podróżnych. Propozycja noclegów to zdecydowanie zbyt mało, by wyróżnić się na tle konkurencji i sprawić, by turysta wybrał właśnie twój obiekt. Przede wszystkim należy określić grupę, do jakiej kierujesz promocję. Noclegu na walentynki raczej nie sprzedasz rodzinom z dziećmi, podobnie jak pobytem na Dzień Dziecka nie zainteresujesz singli. Oferta musi zawierać dopasowane do niej usługi i atrakcje.
Jak wypromować kampanię sezonową?
Wypromowanie kampanii sezonowej powinno być dobrze rozplanowane w czasie. Pomoże ci w tym nasza zakładka Trendy, w której znajdziesz informacje o tym, jakie terminy wypoczynku cieszą się największym zainteresowaniem w twojej miejscowości oraz kiedy podejmować działania promocyjne, by zapewnić obłożenie w wybranym miesiącu. Dzięki temu twoja praca będzie optymalnie rozpisana w kalendarzu, a wysiłki nie pójdą na marne.
Pamiętaj, że świąteczne wyjazdy, ferie i wakacje są zwykle planowane przez turystów z wielomiesięcznym wyprzedzeniem. Na przykład zapytania o bożonarodzeniowe pobyty pojawiają się już w lipcu, a we wrześniu sukcesywnie wzrastają. Dlatego optymalnym terminem przygotowywania kampanii sezonowej na Boże Narodzenie jest lato.
Określenie terminu promocji to jedno, ale liczy się również sposób jej promowania. Na pewno warto uwzględnić przy tym swoją stronę internetową oraz kanały w social mediach, a oprócz tego płatne reklamy Google Ads (jeżeli przewidziałeś na to budżet). Skorzystaj również z możliwości, jakie daje ci Nocowanie.pl:
- Dodaj ofertę specjalną w portalu. Nocowanie.pl umożliwia ci udostępnienie informacji o promocji na konkretny termin. Jest ona widoczna zarówno w specjalnej zakładce przy twojej ofercie, jak też odrębnej stronie internetowej. Zaglądają tam turyści, którzy poszukują inspiracji, poza tym witryny dotyczące wyjazdowych okazji są wysoko zapozycjonowane w wyszukiwarce Google, przez co zagląda tam większa liczba internautów.
Aby utworzyć ofertę specjalną, wejdź do swojego panelu zarządzania obiektem i otwórz zakładkę „TWOJA OFERTA”, a później „Oferty specjalne”. Znajdziesz tam gotowe szablony oraz narzędzie do tworzenia własnych, niepowtarzalnych ofert specjalnych.
- Niedługo skorzystasz też z zupełnie nowej możliwości, jaką będzie wystawianie turyście do rezerwacji gotowych ofert! Pobyty będą miały narzucone przez ciebie daty wyjazdu i przyjazdu, a osoba kupująca wyjazd nie może zmienić terminu pobytu ani jego warunków. Co ważne, taki wyjazd promowany będzie w dwóch portalach – Nocowanie.pl oraz wakacje.pl. Więcej szczegółów wkrótce!
Komentarze