Skuteczny manager obiektu noclegowego

Skuteczny manager obiektu noclegowego

Obiekt noclegowy potrzebuje skutecznego managera – nie ważne czy jest nim specjalnie zatrudniona osoba, czy sam właściciel. To właśnie on dba, by wszystkie elementy biznesowej układanki były na swoim miejscu. Koniecznie zobacz, jakimi cechami powinien wykazać się dobry manager, by odnieść sukces w branży turystycznej.

Zadania managera obiektu noclegowego


Manager obiektu noclegowego to osoba, która czuwa nad sprawnym działaniem całej placówki. Musi wykazywać się licznymi umiejętnościami i kompetencjami, bo w głównej mierze od niego zależy sukces miejsca. Zarządzanie personelem, zatrudnianie nowych pracowników, delegowanie zadań, a do tego również wyznaczanie celów biznesowych – i jest to tylko kilka kwestii, jakimi powinien się zajmować.

Zakres kompetencji managera obiektu noclegowego jest szeroki i obejmuje większość działów placówki:

 

  • planowanie i realizacja strategii rozwoju obiektu noclegowego,
  • zajmowanie się marketingiem i sprzedażą,
  • koordynowanie pracy wszystkich działów obiektów,
  • delegowanie zadań,
  • rekrutowanie personelu.

 

Dowiedz się więcej o tym, jak zatrudnić odpowiedni personel, zobacz: Biznes to ludzie! Pracownicy obiektu noclegowego - jak ich pozyskać i zatrzymać?


Manager zajmuje się nie tylko koordynowaniem pracy hotelu, odpowiada również za kontakty z gośćmi – szczególnie w przypadku tych problematycznych. Rozwiązywanie nieporozumień na linii turysta – obiekt i dbanie o dobry PR to także jeden z jego ważniejszych obowiązków.

 

Cechy dobrego managera obiektu noclegowego


Managerem obiektu noclegowego nie może być osoba „z ulicy”. Nie każdy ma odpowiednie wykształcenie, doświadczenie oraz predyspozycje, by pracować właśnie na tym stanowisku. Wynajmując na przykład kilka apartamentów trzeba się zastanowić, czy nie będzie korzystniej zatrudnić specjalistę, wykazującego się najważniejszymi cechami. Jakimi?

 

Charyzma.

Manager powinien świetnie radzić sobie z ludźmi – zarówno gośćmi, jak i podwładnymi. Wobec pierwszych musi zachowywać się z szacunkiem, natomiast drugich ma zachęcać do wytężonej pracy. Może to osiągnąć tylko wtedy, gdy sam będzie się angażował w stu procentach w powierzone zadania. Personel powinien mu ufać, wierzyć w jego wizję i z chęcią realizować wyznaczane przez niego cele.

 

Wszechstronność

Osoba na stanowisku managera odpowiada za pracę całego obiektu, ale warto by znała również specyfikę innych stanowisk. Kiedy ktoś z kierownictwa w razie konieczności pracuje ręka w rękę z personelem, budzi to szacunek zespołu.

 

Umiejętność radzenia sobie ze stresem

Praca managera jest stresująca, dlatego radzenie sobie ze stresem to jedna z kluczowych umiejętności. Stanowisku towarzyszy presja i świadomość dużej odpowiedzialności – nie każdy potrafi pracować w ten sposób.

 

Pewność siebie

Skuteczny manager powinien być pewny siebie oraz podejmowanych przez siebie decyzji. Tylko w takim wypadku będzie potrafił stworzyć spójną strategię rozwoju firmy, którą zrealizuje od początku do końca.

 

Umiejętność zarządzania czasem

Obowiązków na tym stanowisku jest wiele, dlatego dobra organizacja i zarządzaniem czasem to kolejna cecha sprawnego managera.

Inne cechy, jakie powinien wykazywać manager obiektu noclegowego:

 

  • umiejętności sprzedażowe,
  • umiejętność rozładowywania konfliktów,
  • sprawne planowanie zadań zespołu,
  • motywowanie pracowników,
  • znajomość najnowszych branżowych trendów,
  • znajomość języków obcych,
  • chęć ciągłego doskonalenia się i szkolenia.

 

Jak znaleźć dobrego managera?


Znalezienie dobrego managera nie jest proste. Według specjalistów osoba na tym stanowisku powinna mieć przynajmniej 35 lat (ale nie więcej niż 50) i kilkuletnie doświadczenie w branży. Młodzi pracownicy, którzy dopiero zaczynają managerską karierę, mogą nie udźwignąć presji i odpowiedzialności.

Jak można znaleźć dobrego managera? Możliwości jest kilka, jak na przykład obserwowanie serwisów społecznościowych, które specjalizują się w kontaktach zawodowo-biznesowych (najpopularniejsze to LinkedIn oraz GoldenLine). Większość specjalistów ma tam swoje profile i za ich pomocą można nawiązać kontakt z propozycją pracy. Poza tym warto rozejrzeć się wśród swoich pracowników – być może znajdziesz wśród nich kogoś, kto zasługuje na awans i sprawdzi się jako manager? Zaletą takiego rozwiązania jest fakt, iż osoba, która wcześniej pracowała w twoim obiekcie, zna jego specyfikę i nie trzeba jej będzie we wszystko wdrażać.

 

fot. rawpixel.com / Pexels.com CC0

 

 

Następny artykuł Pogoda na początek stycznia...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!