Sposoby na promocję małego obiektu noclegowego
Sezon wakacyjny w pełni. O znalezienie wolnego miejsca noclegowego jest coraz trudniej. Dużym zainteresowaniem turystów cieszą się również małe obiekty noclegowe. Co Ty, jako właściciel obiektu noclegowego możesz zrobić, by odpowiednio je wypromować? O tym poniższy artykuł.
W przeciągu kilku ostatnich miesięcy, kameralne obiekty noclegowe zyskują na coraz większej popularności. Dlaczego? Każdy marzy o wypoczynku w miejscach ustronnych, gdzie panuje cisza i spokój. Jeśli posiadasz kameralny obiekt lub domek, to koniecznie musisz go promować.
Dlaczego tak ważne jest promowanie małych obiektów?
Reklama we współczesnym “świecie turystyki” to absolutna konieczność. Bez niej żaden obiekt nie ma szans na rozwój, a czasem nawet na przetrwanie. Jeśli turyści o Tobie nie wiedzą i nie odnajdą Twojej oferty w internecie, to mało prawdopodobne jest, że do Ciebie trafią. Może się wydawać, że reklama to duże koszty. Nic bardziej mylnego. W tej kwestii liczy się głównie Twoja pomysłowość, oryginalność, jak i środek przekazu. Musisz zdać sobie sprawę przede wszystkim z tego, że współczesny świat, nie tylko turystyczny, to niezwykły postęp technologiczny, jak i rozwój konkurencji. To, co kiedyś przynosiło wymierne korzyści, dziś może okazać się nieaktualne. Dlatego, jako właściciel obiektu noclegowego, musisz rozważyć wszelkie możliwe scenariusze, związane z promowaniem małego obiektu noclegowego.
Sezon wakacyjny jest krótki. Może zdarzyć się tak, że działasz tylko i wyłącznie sezonowo. Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku, gdy masz obiekt całoroczny. Tu bez wątpienia będziesz miał szerokie pole manewru, jeśli chodzi o odpowiednią reklamę i promowanie.
Jak skutecznie promować mały obiekt noclegowy?
Pomysłów jest sporo. Wszystko tak naprawdę sprowadza się do reklamy w internecie, jak i tej fizycznej, o której turyści mogą dowiedzieć się z bannerów, drogowskazów, czy gazet. To od Ciebie przede wszystkim zależy, jak zechcesz pokazać się swoim odbiorcom.
Umiejętne korzystanie z portalu Nocowanie.pl
Portal Nocowanie.pl daje nieograniczone pole możliwości, jeśli chodzi o reklamę również i tych małych obiektów noclegowych. Przede wszystkim zyskujesz możliwość reklamowania przez cały rok, dzięki czemu pierwsze rezerwacje na sezon letni możesz otrzymać nawet zimą. Jesteś przede wszystkim tu widoczny cały czas - warto rozważyć tę opcję, nawet gdy prowadzisz działalność sezonową.
Warto stworzyć odpowiednie oferty specjalne, które przyciągną turystów. Często zdarza się tak, że spora część osób poszukuje ofert dotyczących wakacji z dziećmi, czy noclegów w ustronnym miejscu, czy po prostu na wakacje. Warto uzupełnić takie oferty, by dotrzeć do szerszej grupy odbiorców.
Pamiętaj również o aktualizowaniu oferty, w tym cen - te konkurencyjne wyróżnią Twój obiekt na tle innych i będą korzystne dla sporej grupy turystów. Nie zapomnij również o zdjęciach, bo w większości przypadków, to właśnie od nich rozpoczyna się przeglądanie oferty noclegowej. Wykorzystuj atuty swojego obiektu - jeśli znajduje się on w atrakcyjnej lokalizacji lub posiada inne niezwykłe atuty, to nie bój się o tym poinformować swoich potencjalnych gości. Opis musi zawierać najważniejsze informacje, jednak wszelkie atuty są zawsze mile widziane.
By Twoja oferta była jeszcze bardziej atrakcyjna, warto zaoferować darmowe dodatki. Co możesz zrobić? Przeczytaj koniecznie: Darmowe usługi, które warto zaoferować gościom
Odpowiadaj na zapytania “Szukam noclegu”
Korzystając z naszej oferty abonamentowej, zyskujesz również dostęp do zakładki “Szukam noclegu”, w której spora część turystów poszukuje wolnych miejsc noclegowych w konkretnym terminie. Jeśli je posiadasz, możesz dać im znać w prosty sposób, odpowiadając na ich zapytanie w formie wiadomości. Ze statystyk wynika, że poszukiwanie noclegów na wakacje rozpoczyna się już w zimie. Warto w związku z tym odpowiednio wcześniej udzielać odpowiedzi na takie zapytania, by mieć “spokojną głowę”, jeśli chodzi o rezerwacje. Pozwoli Ci to zapełnić swój kalendarz z rezerwacjami i odpowiednio wypromuje Twój obiekt. Pokażesz w ten sposób, że zależy Ci na pozyskaniu gości. Warto wysyłać wiadomości do turystów, oferując im ofertę dopasowaną do ich potrzeb.
Czym wyróżnia się reklama w portalu Nocowanie.pl?
Za reklamą w naszym portalu przemawiają przede wszystkim 15 lat doświadczenia w branży turystycznej i kilka milionów wejść miesięcznie, co daje nam silną pozycję lidera na rynku turystycznym.
Warto również wspomnieć o:
-
wysokim pozycjonowaniu portalu w wyszukiwarce Google na najbardziej popularne hasła wśród turystów;
-
licznych kampaniach reklamowych dla naszych klientów: reklamy Adwords, Remarketing, Social Media, kampanie mailingowe i artykuły, promocja portalu w radiu i telewizji;
-
profesjonalnej obsłudze klienta, zarówno telefonicznej oraz przedstawicieli w terenie;
-
obecności ofert klientów na portalu Wirtualnej Polski oraz na naszym fanpage’u;
-
dostępie do niezliczonej ilości turystów;
-
możliwości szybkich rezerwacji on-line;
Przeczytaj koniecznie o statystykach związanych z rezerwacją noclegów na wakacje
Jak skutecznie wypromować mały obiekt noclegowy w internecie?
Reklama w portalu noclegowym to podstawa, jeśli chodzi o widoczność w internecie. Są również inne liczne sposoby, dzięki którym staniesz się bardziej widoczny. Co możesz zrobić? Wystarczy, że założysz stronę www lub będziesz widoczny w mediach społecznościowych. Liczy się tu przede wszystkim zawartość Twojej oferty w internecie. Ma ona za zadanie przede wszystkim zachęcić turystów do wyboru właśnie Twojego obiektu.
Urozmaicony opis sprawdzi się tu doskonale. Skoro jest to kameralny obiekt, to może okazać się idealny dla określonych grup turystów, jak np. rodziny, czy grupy znajomych. Warto o tym wspomnieć i zachęcić ich do przyjazdu właśnie w to miejsce. Ważną rolę odgrywa również galeria zdjęć lub po prostu coś, co będzie miłe dla oka.
By każdy Twój gość miło spędził czas w Twoim obiekcie, warto ich zaskoczyć. Sprawdź koniecznie: Zaskocz i zachwyć. Jak urozmaicić wakacyjny pobyt swoim gościom?
Nawiąż współpracę z lokalnymi firmami
To kwestia, którą warto rozważyć, szczególnie jeśli chodzi o reklamę. Dlaczego to jest tak ważne? Bo razem z firmą zyskujesz obopólną korzyść - on reklamuje Ciebie, a Ty jego. Z powodzeniem możesz zwrócić się z tego typu zapytaniem, dotyczącym współpracy z regionalnymi restauracjami, firmami oferującymi wycieczki. Im większy zasięg, tym lepiej dla Ciebie i Twojego współpracownika. Zachęcić potencjalnych gości można na liczne sposoby. Na przykład korzystając z usług danej restauracji, otrzyma określony rabat na nocleg u Ciebie. Prawda, że proste?
Zadbaj o fizyczną reklamę swojego małego obiektu noclegowego
Jeśli chcesz, by Twój obiekt był lepiej widoczny, powinieneś się skupić również na reklamie fizycznej i tej, którą możesz zrealizować w swojej najbliższej okolicy. Bo nie da się ukryć, że w dalszym ciągu część osób nie korzysta z komputera lub jadą w określone miejsce “w ciemno”, z nadzieją, że znajdą nocleg. Odpowiednie bannery, oznaczenia przy głównych drogach krajowych, pomogą im do Ciebie trafić. Poza tym to doskonała propozycja dla reklamy Twojego obiektu. Pamiętaj również o wizytówkach, czy ulotkach, dzięki którym dotrzesz do określonej grupy odbiorców.
Doskonale sprawdzi się również reklama w lokalnej prasie, ulotki, czy uczestnictwo w targach turystycznych, gdzie będziesz mógł lepiej zaprezentować swoją ofertę i zdobyć wiele niezbędnych informacji, związanych z prowadzeniem obiektu noclegowego, również tego kameralnego.
Komentarze