Sposoby na udany nocleg

Sposoby na udany nocleg

Czy można znaleźć sprawdzony sposób na udany nocleg? Okazuje się, że tak – wystarczy trzymać się kilku prostych zasad, by cieszyć się z jakości obsługi i atmosfery panującej w obiekcie. To wcale nie zależy od kategorii obiektu noclegowego, a od odpowiedniego podejścia obu stron.

Sprawdź opinie innych turystów


Po długim przeglądaniu ofert w internecie znalazłeś w końcu tę, która spełnia twoje oczekiwania. Urzekły cię ładne zdjęcia wnętrz oraz interesujący i wyczerpujący opis – to wszystko jest ważne. Dobrze jest ufać swojej intuicji, ale warto też dowiedzieć się, co o tym miejscu myślą osoby, korzystające już z noclegu w danym miejscu. Sposób jest łatwy, bo wystarczy przeczytać opinie, jakie w internecie zamieszczają turyści. Jeżeli udzielają swojej rekomendacji, przekonasz się o trafności swojego wyboru. Często też można znaleźć wpisy krytykujące dane miejsce – jeśli znajdują się wśród wielu pozytywnych wypowiedzi, może to oznaczać, że po prostu nie trafiło w gusta jednego z gości. Jeżeli jednak krytyka przeważa nad zachwytami, wtedy koniecznie trzeba jeszcze raz przemyśleć decyzję o rezerwacji.

 

Komunikacja z właścicielem to podstawa


Wszystko poszło zgodnie z planem, nocleg został zarezerwowany i teraz z niecierpliwością oczekujesz wyjazdu. Pamiętaj jednak, by trzymać się ustaleń poczynionych z właścicielem obiektu i nie zjawiaj się u niego przed umówioną godziną przyjazdu. Jeśli doba hotelowa rozpoczyna się o 14:00, nie przyjeżdżaj kilka godzin wcześniej, gdyż twój pokój po prostu może nie zostać jeszcze przygotowany. Sytuacja stanie się stresująca i ważny moment powitania oraz pierwsze wrażenie zepsute. Można tego uniknąć – wystarczy wcześniej porozmawiać z właścicielem, który często dopasowuje się do próśb gości. Jeżeli jednak godziny zameldowania nie da się przesunąć, można wypracować inne rozwiązanie. Zdarza się na przykład, że turyści zostawiają bagaż w obiekcie i czas do rozpoczęcia doby hotelowej spędzają na zwiedzaniu okolicy. Pamiętaj więc o dobrej komunikacji z właścicielem obiektu hotelowego – spokojna rozmowa nic nie kosztuje, a poproszony o przysługę, gospodarz często idzie turystom na rękę.

 

Zapytaj o bonusy


Wybierając dany obiekt noclegowy, często otrzymujesz w zamian dodatkowe bonusy. Zapytaj o to przy okazji rezerwacji. Teraz już nie tylko duże hotele, ale także mniejsze pensjonaty i pokoje gościnne oferują bonifikaty za wybór właśnie ich oferty. Najczęściej możesz liczyć na przykład na zniżki w pobliskiej restauracji, tańsze bilety wstępu do muzeum czy lokalnych atrakcji. W górach w wielu obiektach noclegowych otrzymasz na przykład Kartę Tatrzańską, która uprawnia do korzystania ze zniżek w basenach termalnych, restauracjach i karczmach a także na stokach narciarskich.

Szukasz ofert noclegowych w polskich górach? Wejdź i zobacz: Noclegi w górach

 

Uwagi zgłaszaj od razu


Po zakwaterowaniu w pokoju zauważyłeś braki? W łazience znalazłeś usterkę? Nie czekaj i od razu zgłoś swoje uwagi właścicielowi obiektu lub komuś z personelu. Być może to zwykłe niedopatrzenie, które zdarza się każdemu i od razu zostanie naprawione. Istnieje też szansa, że otrzymasz inny pokój, co do którego nie będziesz mieć obiekcji. Pamiętaj, by takie sprawy rozwiązywać od razu, bo dzięki temu nie zepsujesz sobie urlopu. Jeżeli powiesz o tym dopiero przy wyjeździe lub zostawiając negatywną opinię w internecie, zmarnujesz cały wyjazd. Wszystko można rozwiązać od ręki, a spokojne podejście pozwoli ci cieszyć się dobrym noclegiem i sympatią obsługi obiektu. Taki gość będzie wtedy zawsze mile widziany ponownie.

 

fot. Pexels (Pixabay.com CC0)

Następny artykuł Pogoda nad morzem w...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!