Strona mobilna czy responsywna? Oto jest pytanie!
Nie wszyscy wiedzą, że w ostatnich dwóch latach ruch związany z wyszukiwaniem za pomocą telefonów komórkowych wzrósł aż pięciokrotnie.
Oznacza to, że coraz więcej waszych klientów zaczyna poszukiwanie noclegu za pośrednictwem urządzeń mobilnych takich jak tablety czy telefony komórkowe.
Przeglądanie zasobów sieci przy ich urządzeń mobilnych staje się coraz bardziej intuicyjne. Warto jednak pamiętać, że witryna internetowa będzie inaczej wyświetlona na ekranie komputera i telefonu komórkowego. Czasem ta różnica może być na tyle duża, że zniechęci klienta do rezerwacji noclegu czy zakupu w sklepie internetowym.
Okazuje się, że aż 66% klientów opuszcza stronę, jeśli ta nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych i występują w niej błędy. Zróbmy więc wszystko, by nie ignorować naszych mobilnych użytkowników. Jeśli przyjmuje się, że aż 1/3 internautów korzysta z urządzeń mobilnych, jest się nad czym pochylać.
Tylko jak nadążyć za trendami i czy na pewno warto inwestować czas i środki w specjalną stronę mobilną? Nie tak dawno Jakob Nielsen, guru od Web usability, Jakob Nielsen, wzywał do budowania oddzielnych wersji witryn dla użytkowników mobilnych. Ale czy na pewno jest to najlepsze rozwiązanie?
No właśnie. Do tej pory firma, która chciała z powodzeniem działać w mobilnych mediach musiała stworzyć specjalną niezależną wersję swojej strony www. Niedawno jednak pojawił się nowy trend, który wykorzystuje się w budowaniu stron internetowych. Chodzi w dużym skrócie o tworzenie stron responsywnych, to znaczy takich, które dopasowują się do urządzenia, na którym są wyświetlane. Oznacza to, ze witryna automatycznie zmienia swój rozmiar wyświetlając najistotniejsze dla mobilnych użytkowników treści. I co warto dodać, to my decydujemy, która treść zostanie wyróżniona w przypadku korzystania z komputera, tabletu czy smartfona.
Tutaj możesz sprawdzić, czy twoja strona lub strona konkurencji jest responsywna, czyli przystosowana do różnych urządzeń mobilnych: studiopress.com/responsive/
Responsive Web Design to jednak nie tylko zmiana rozmiaru witryny, to sztuka projektowania witryn dostosowana do danego użytkownika. Trzeba bowiem zdać sobie sprawę z tego, że osoba, który wyszukuje informacji za pomocą telefonu zachowuje się inaczej niż internauta korzystający z komputera stacjonarnego. Klienci mobilni są niecierpliwi i należy im umożliwić znalezienie pożądanych danych w ciągu chwili.
Czy warto więc zainwestować w responsywną stronę zamiast wersji mobilnej? Zdaniem ekspertów to odpowiedni kierunek. Mało tego – nawet firma Google w swoich zaleceniach dla webmasterów opowiada się po stronie Responsive Web Design, uważając że to najlepsza metoda na budowę serwisów dla urządzeń mobilnych, znacznie lepsza i bardziej pożądana niż tworzenie drugiej, mobilnej wersji.
Przeglądanie zasobów sieci przy ich urządzeń mobilnych staje się coraz bardziej intuicyjne. Warto jednak pamiętać, że witryna internetowa będzie inaczej wyświetlona na ekranie komputera i telefonu komórkowego. Czasem ta różnica może być na tyle duża, że zniechęci klienta do rezerwacji noclegu czy zakupu w sklepie internetowym.
Nie ignoruj mobilnych użytkowników
Okazuje się, że aż 66% klientów opuszcza stronę, jeśli ta nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych i występują w niej błędy. Zróbmy więc wszystko, by nie ignorować naszych mobilnych użytkowników. Jeśli przyjmuje się, że aż 1/3 internautów korzysta z urządzeń mobilnych, jest się nad czym pochylać.
Tylko jak nadążyć za trendami i czy na pewno warto inwestować czas i środki w specjalną stronę mobilną? Nie tak dawno Jakob Nielsen, guru od Web usability, Jakob Nielsen, wzywał do budowania oddzielnych wersji witryn dla użytkowników mobilnych. Ale czy na pewno jest to najlepsze rozwiązanie?
Strona mobilna czy responsywna?
No właśnie. Do tej pory firma, która chciała z powodzeniem działać w mobilnych mediach musiała stworzyć specjalną niezależną wersję swojej strony www. Niedawno jednak pojawił się nowy trend, który wykorzystuje się w budowaniu stron internetowych. Chodzi w dużym skrócie o tworzenie stron responsywnych, to znaczy takich, które dopasowują się do urządzenia, na którym są wyświetlane. Oznacza to, ze witryna automatycznie zmienia swój rozmiar wyświetlając najistotniejsze dla mobilnych użytkowników treści. I co warto dodać, to my decydujemy, która treść zostanie wyróżniona w przypadku korzystania z komputera, tabletu czy smartfona.
Tutaj możesz sprawdzić, czy twoja strona lub strona konkurencji jest responsywna, czyli przystosowana do różnych urządzeń mobilnych: studiopress.com/responsive/
Responsive Web Design to jednak nie tylko zmiana rozmiaru witryny, to sztuka projektowania witryn dostosowana do danego użytkownika. Trzeba bowiem zdać sobie sprawę z tego, że osoba, który wyszukuje informacji za pomocą telefonu zachowuje się inaczej niż internauta korzystający z komputera stacjonarnego. Klienci mobilni są niecierpliwi i należy im umożliwić znalezienie pożądanych danych w ciągu chwili.
Czy warto więc zainwestować w responsywną stronę zamiast wersji mobilnej? Zdaniem ekspertów to odpowiedni kierunek. Mało tego – nawet firma Google w swoich zaleceniach dla webmasterów opowiada się po stronie Responsive Web Design, uważając że to najlepsza metoda na budowę serwisów dla urządzeń mobilnych, znacznie lepsza i bardziej pożądana niż tworzenie drugiej, mobilnej wersji.
Co wy na to? Czy dla was rok 2013 będzie także rokiem mobile? Czy planujecie uruchomienie wersji mobilnej lub responsywnej? A może już macie taka witrynę? Czekamy na wasze komentarze i uwagi.
fot. JESHOOTS-com / Pixabay.cmom CC0
Komentarze