Trendy w branży turystycznej 2020 w dobie covid-19

Trendy w branży turystycznej 2020 w dobie covid-19

Wśród trendów podróżniczych wymienianych na początku 2020 pojawiało się:
-  wyraźne zainteresowanie turystów środowiskiem naturalnym, co wpływa na rozwój turystyki na terenach wiejskich czy leśnych,
- oraz stopniowe odchodzenie od turystyki masowej na rzecz indywidualnej.


Obecny bieg wydarzeń związany z pandemią koronawirusa wpłynął nie tylko na branżę turystyczną, ale również na większość gałęzi gospodarki. Poziom niepokoju nadal jest dość wysoki, ale wszyscy powoli zadomawiamy się już w „nowej normalności” wymuszonej przez stan izolacji.

Zmiany i rozkwit turystyki krajowej

W ciągu kliku ostatnich lat cała branża turystyczna uległa dużym zmianom i na nowo przeżywała rozkwit. Coraz więcej osób podróżowało i korzystało z noclegów na całym świecie. Polacy wyjeżdżali już nie tylko na długie urlopy w trakcie wakacji czy ferii zimowych, ale coraz częściej korzystali z podróży weekendowych, praktykując krótkie wyjazdy.
W tym roku turystyka krajowa wyjątkowo zyska! Spora część wyjeżdżających do tej pory za granicę zdecyduje się na pobyt w Polsce. Dużą rolę odegra również planowany przez rząd bon turystyczny, do wykorzystana tylko w kraju – oczywiście jeśli zapowiedzi wejdą w życie.
W sytuacji niepewności turyści będą chcieli wracać do miejsc, które znają i kojarzą się im z bezpieczeństwem. Nadzieja na kontakt z naturą na górskich szlakach czy kojący szum fal po tygodniach spędzonych w mieszkaniach przesłoni obawy przed tłumem.


Wyzwania

Zainteresowanie podróżami wiąże się również z ogromnymi wyzwaniami stawianymi właścicielom obiektów noclegowych. Szczególnie istotne będzie dbanie o odpowiednie warunki sanitarno-epidemiologiczne.

 

Trendy w marketingu – zdjęcia i opinie

Zdjęcia

Wśród trendów promocyjnych ciągle ważną rolę odgrywają dobrej jakości zdjęcia. Nowością, którą warto rozważyć są również wirtualne spacery, podczas których gość może zobaczyć obiekt noclegowy, przejść korytarzem czy wejść do pokoju, w którym będzie spał. Udostępniając taką możliwość turystom, właściciel pokazuje, że nie ma nic do ukrycia, przez co staje się jeszcze bardziej wiarygodny.

 

Opinie

Istotne są również opinie innych gości widoczne przy ofercie noclegowej. Turyści sprawdzają, co piszą inni internauci. Zadbaj, by goście pozostawili opinie i dzielili się wrażeniami po wizycie w Twoim obiekcie. Dziękuj nawet za te mniej pochlebne wypowiedzi i traktuj je jako wskazówkę do ulepszenia oferty.

 

TRENDY 2020 w branży w dobie covid-19

Krócej i bliżej

Według zapowiedzi wkrótce granice kraju będą stopniowo otwierane, jednak wyjazd poza Polskę nadal będzie kojarzony z większym ryzykiem oraz obowiązkiem odbycia kwarantanny. Dlatego w najbliższych miesiącach staną się wyjątkowo popularne wyjazdy stacjonarne.

 

Podróże będą krótsze, bo część osób wykorzystała urlopowe dni podczas kwarantanny na opiekę nad dziećmi, czy po prostu na prośbę pracodawców. Niepewność, zarówno ta wirusowa, ale i ta związana z rynkiem pracy, skłoni turystów raczej do mniejszych wydatków oraz krótszych pobytów. Jednak spora część wyjeżdżających do tej pory za granicę zdecyduje się na urlop w Polsce.


Bezpiecznie

Turyści chcą mieć pewność, że obiekt, w którym będą przebywać, spełnia warunki sanitarno-epidemiologiczne. Wszyscy zdajemy sobie sprawę, jak ważne obecnie jest przestrzeganie wszelkich zaleceń związanych z higieną i dezynfekcją. Goście zwracają uwagę na takie rzeczy jak preparaty do dezynfekcji rąk w obiekcie, czy dezynfekcja pomieszczeń prowadzona jest przy użyciu odpowiednich środków, czy pomieszczenia są ozonowane, a także czy pościel i ręczniki są prane w temperaturze min. 60 stopni.

 

Na portalu Nocowanie.pl obiekty, które spełniają te warunki oznaczone są specjalną odznaką “Dezynfekcja w obiekcie”.

 

Blisko natury

Cisza, spokój, natura... Można ukryć się przed światem, w lasach pełnych świeżego powietrza, z dala od ludzi. Nadal ceniona będzie rozrywka, ale najważniejsza będzie możliwość bliskiego kontaktu z przyrodą.

 

Na nowo docenimy miejsca położone wśród lasów, zieleni, w pobliżu jezior, tam, gdzie łatwo zgubić zasięg telefonu. Pozytywnie odbierane będzie przygotowanie posiłków z warzyw, owoców i ziół uprawianych we własnym ogródku. A mleko prosto od krowy, świeże jajka czy prawdziwy miód skradną serce niejednego turysty.


Ekologicznie

Wielkie marki hotelowe odwołują się coraz częściej do wartości takich jak zrównoważony rozwój czy odpowiedzialny biznes. Ale najbardziej cenione jest proekologiczne podejście i rozwiązania, które pozytywnie wpływają na otaczająca nas przyrodę.

 

Standardem są energooszczędne żarówki, kosze do segregacji śmieci, eliminowanie papierowych ręczników w łazience czy zbędnych ulotek i folderów. Może warto pomyśleć również o zainstalowaniu stacji ładowania samochodów elektrycznych, moda na eco wciąż rośnie i ten trend będzie coraz bardziej znaczący nie tylko w turystyce.


Aktywnie

Rowery, kajaki, pływanie, górskie trekkingi… to tylko część z aktywności, które będą wybierane przez turystów. Po długim okresie izolacji społecznej oraz zamknięcia punktów sportowych i siłowni, wiele osób postawi na aktywną turystykę.
Podróżnicy będą chcieli spalić nagromadzone kilogramy lub po prostu zmotywować się na kolejne miesiące pracy. A nic nie działa tak jak pokonywanie własnych ograniczeń, na przykład poprzez zdobycie szczytu czy przejechanie kolejnych kilometrów!

Emocjonalnie

Obecnie turyści i osoby podróżujące poszukują czegoś więcej niż tylko miejsca do spania i talerza z jedzeniem. Obiekt noclegowy powinien zapewnić gościom spersonalizowane doświadczenia i przeżycia oraz wywołać pozytywne emocje.
Bo jak powiedział amerykański guru marketingu Seth Godin „Ludzie nie kupują dóbr i usług. Kupują relacje, historie i magie.
Kolejnym trendem jest budowanie relacji personelu z gośćmi. Przyjazny właściciel, którego interesują potrzeby i opinie turystów jest obecnie bardzo ceniony. Nawet w luksusowych hotelach kładzie się nacisk na nawiązanie relacji. Komunikacja z klientem jest kluczem do budowania skutecznej relacji.

Inaczej niż zwykle

Plaże nudystów, góry, nie tylko te najwyższe, czy parki narodowe i krajobrazowe. Turyści będą chcieli uniknąć tłumów, ale jednocześnie zaspokoić głód aktywności i zobaczenia czegoś nowego. Będą szukać miejsc mało znanych.
Na topie będzie turystyka kulinarna oraz zwiedzanie, np. szlakiem filmów czy zamków.

Objazdowo

Pociągi i autokary nadal wzbudzają wśród podróżujących obawy, dlatego obecnie zdecydowanym zwycięzcą zostaje własne auto. Pozwala na bezpieczne odizolowanie od innych, a ceny paliwa jeszcze bardziej zachęcają do tego wyboru.
W obliczu trwającej pandemii koronawirusa, przemieszczanie się własnym środkiem lokomocji jest najlepszym i najbezpieczniejszym rozwiązaniem. Unikamy w ten sposób styczności z innymi osobami, a podróż odbywa się w gronie najbliższych nam osób, z którymi mieszkamy i przebywamy na co dzień. Oprócz tego mamy nieograniczoną możliwość dotarcia w takie miejsca, do których zazwyczaj komunikacja publiczna nie dociera.

Domowo

Domki, domki i jeszcze raz domki! Wypoczynek w osobnej przestrzeni, takiej jak na przykład domek, zyskuje na popularności od momentu wznowienia działalności noclegowej. Można się spodziewać, że takie noclegi będą w tym roku towarem wysoce deficytowym. W końcu dla turystów wydają się najbezpieczniejszą opcją.

Podsumowanie

Trendy na 2020 pokazują, że najbliższy rok to duże wyzwania dla branży, ale jednocześnie dynamiczny rozwój, czego dowodem jest wzrost liczby turystów w Polsce.
Wszystko w Twoich rękach, przy odpowiedniej obserwacji i wdrażaniu nowych rozwiązań, możesz skutecznie dopasować się do rynku i masz szansę wyprzedzić konkurencję.






Następny artykuł Jak reklamować agroturystykę?

Komentarze (4)

Kornelia

Można prosić o autora tekstu?

Nocowanie.Pl

Tekst został stworzony na podstawie danych naszego portalu oraz własnych obserwacji branży. Autorką publikacji jest Kamila Miciuła.

Nocowanie.Pl

Teksty tworzone są na podstawie naszych własnych danych i obserwacji. W tym artykule nawiązujemy do wcześniejszej publikacji, którą można znaleźć pod linkiem: https://www.nocowanie.pl/trendy-turystyczne-2020.html

Natalia

Witam,

"wyraźne zainteresowanie turystów środowiskiem naturalnym, co wpływa na rozwój turystyki na terenach wiejskich czy leśnych: cy można wskazać źródło?

pozdrawiam

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!