Turyści zagraniczni w Polsce 2018/2019
Mimo że Polska leży w sercu Europy, turyści dopiero zaczynają odkrywać nasz kraj. Szczególnym zainteresowaniem gości z zagranicy cieszą się Kraków i Warszawa, obcokrajowcy z ciekawością odkrywają też nasze smaki. Dla wielu z nich Polska jest fascynująca i… egzotyczna! Warto więc wykorzystać to przekonanie, by zainteresować ofertą swojego obiektu noclegowego jeszcze szersze grono odbiorców.
W ostatnich latach obraz Polski w oczach zagranicznych turystów uległ pozytywnej zmianie. Doceniają urok i czar naszego kraju, są pod wrażeniem zabytków, świadczących o bogatej historii.
O wzroście popularności Polski pośród turystów z zagranicy dobitnie świadczą liczby – wystarczy zajrzeć do statystyk, które udostępnia Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Główny Urząd Statystyczny. Wskazują one, jak kształtowało się zainteresowanie naszym krajem na przestrzeni ostatnich lat.
Według danych Ministerstwa Sportu i Turystyki:
Także w roku 2018 tendencja wzrostowa została utrzymana – do Polski przyjechało 19,6 mln turystów, co daje 7,5% odwiedzin więcej niż w roku poprzednim. Głównym celem przyjazdu turystów zagranicznych do Polski były odwiedziny u znajomych lub krewnych, na drugim miejscu uplasował się wypoczynek i rekreacja.
Dane za rok 2019 nie są jeszcze kompletne, jednak wyliczenia Głównego Urzędu Statystycznego, dotyczące ruchu granicznego w III kwartale 2019 r., już teraz pozwalają stwierdzić duże zainteresowanie naszym krajem wśród cudzoziemców. Liczba turystów, jaka w tym czasie przyjechała do Polski, wynosi niemal 7 mln! (Dane dotyczą osób, które zatrzymały się w turystycznych obiektach noclegowych liczących 10 i więcej pokoi.)
Wśród turystów, którzy w 2018 roku przyjeżdżali do Polski, najwięcej było osób z krajów ościennych: Niemiec, Ukrainy, Rosji, Białorusi, Litwy, Czech oraz Słowacji. Widać jednak, że wypoczynek w naszym kraju staje się coraz popularniejszy, gdyż spory odsetek turystów stanowią Brytyjczycy, Włosi, Francuzi i Amerykanie, a oprócz tego mieszkańcy Skandynawii. Pośród osób, które do Polski przyjeżdżają w celach turystycznych, dominują ludzie powyżej 35. roku życia!
Najwięcej zagranicznych turystów przyjeżdża do Polski latem, zwłaszcza w lipcu i sierpniu, gdy pogoda sprzyja zwiedzaniu i spędzaniu czasu na świeżym powietrzu. Jest to również pora roku, gdy odbywają się ważne festiwale muzyczne i inne imprezy plenerowe, które zawsze przyciągają publiczność. Co ważne, ponad połowa turystów spędzała w Polsce 5 i więcej dni!
Polska jest krajem bardzo zróżnicowanym – mamy zarówno wyższe, jak i niższe góry, wyróżniamy się bogactwem jezior, sąsiadujemy również z morzem. Do tego dochodzą miasta takie jak Wrocław, Kraków i Warszawa z bogatym życiem kulturalnym, nocnym oraz niezliczoną liczbą zabytków, które trudno poznać w jednym czasie. To wszystko sprawia, że turysta z zagranicy nie narzeka na nudę i ma szansę naprawdę inspirująco spędzić czas.
Do tego dochodzi polska tradycja kulinarna – wystarczy przejrzeć fora podróżnicze, by dowiedzieć się, co tak naprawdę fascynuje obcokrajowców w naszym kraju. Największy hit stanowią pierogi, zaskakujące nie tylko tradycyjnym, ziemniaczano-serowym farszem. W pierogarniach jest tak duży wybór tych przysmaków, że każdy da radę wybrać coś dla siebie.
Turyści przełamują swój opór także przed potrawami uwielbianymi przez nas, ale dla nich dziwnymi. Należy do nich na przykład żurek, bigos czy gołąbki. To zdecydowanie nie jest propozycja dla osób, które dbają o linię!
Jak widać, coraz więcej turystów z zagranicy przekonuje się do naszego kraju. Powinieneś teraz zastanowić się, co zrobić, by zachęcić ich do wyboru właśnie twojego obiektu noclegowego!
Trzeba to powiedzieć jasno – Polacy mają problem z językami, znajomość chociażby angielskiego nadal nie jest powszechna wśród starszego pokolenia, zatrudnianego w niemal wszystkich sektorach gospodarki. Dlatego nawet jeśli twój obiekt wyróżnia się na tle innych bogatą ofertą i konkurencyjnymi cenami, ale swoje atuty przedstawiasz tylko po polsku, popełniasz błąd!
Postaraj się o profesjonalne tłumaczenie oferty, a osoby, która zrobi to za ciebie, nie musisz daleko szukać. Usługę tłumaczenia oferty twojego obiektu noclegowego na język angielski i niemiecki otrzymujesz w cenie rocznego abonamentu! Za granicą panuje trend samodzielnego planowania podróży, dlatego starannie przygotowana oferta w dwóch zachodnich językach na pewno ułatwi im wybór. Zadbaj też o przejrzystość oferty oraz dobrej jakości zdjęcia!
Dowiedz się, jak powinna wyglądać dobrze napisana oferta obiektu noclegowego. Zobacz:
Turyści zagraniczni w Polsce – poznaj liczby
O wzroście popularności Polski pośród turystów z zagranicy dobitnie świadczą liczby – wystarczy zajrzeć do statystyk, które udostępnia Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Główny Urząd Statystyczny. Wskazują one, jak kształtowało się zainteresowanie naszym krajem na przestrzeni ostatnich lat.
Według danych Ministerstwa Sportu i Turystyki:
- w 2013 r. Polskę odwiedziło 15,8 mln turystów, w kolejnym roku było to już 16 mln osób, natomiast w 2015 r. – 16,7 mln;
- rok 2016 przyniósł kolejne wzrosty – liczba turystów spoza naszego kraju została oszacowana na 17,5 mln, a w 2017 roku na 18,3 mln.
Także w roku 2018 tendencja wzrostowa została utrzymana – do Polski przyjechało 19,6 mln turystów, co daje 7,5% odwiedzin więcej niż w roku poprzednim. Głównym celem przyjazdu turystów zagranicznych do Polski były odwiedziny u znajomych lub krewnych, na drugim miejscu uplasował się wypoczynek i rekreacja.
Dane za rok 2019 nie są jeszcze kompletne, jednak wyliczenia Głównego Urzędu Statystycznego, dotyczące ruchu granicznego w III kwartale 2019 r., już teraz pozwalają stwierdzić duże zainteresowanie naszym krajem wśród cudzoziemców. Liczba turystów, jaka w tym czasie przyjechała do Polski, wynosi niemal 7 mln! (Dane dotyczą osób, które zatrzymały się w turystycznych obiektach noclegowych liczących 10 i więcej pokoi.)
Kto przyjeżdża do Polski?
Wśród turystów, którzy w 2018 roku przyjeżdżali do Polski, najwięcej było osób z krajów ościennych: Niemiec, Ukrainy, Rosji, Białorusi, Litwy, Czech oraz Słowacji. Widać jednak, że wypoczynek w naszym kraju staje się coraz popularniejszy, gdyż spory odsetek turystów stanowią Brytyjczycy, Włosi, Francuzi i Amerykanie, a oprócz tego mieszkańcy Skandynawii. Pośród osób, które do Polski przyjeżdżają w celach turystycznych, dominują ludzie powyżej 35. roku życia!
Najwięcej zagranicznych turystów przyjeżdża do Polski latem, zwłaszcza w lipcu i sierpniu, gdy pogoda sprzyja zwiedzaniu i spędzaniu czasu na świeżym powietrzu. Jest to również pora roku, gdy odbywają się ważne festiwale muzyczne i inne imprezy plenerowe, które zawsze przyciągają publiczność. Co ważne, ponad połowa turystów spędzała w Polsce 5 i więcej dni!
Dlaczego zagraniczni turyści chcą wypoczywać w Polsce?
Polska jest krajem bardzo zróżnicowanym – mamy zarówno wyższe, jak i niższe góry, wyróżniamy się bogactwem jezior, sąsiadujemy również z morzem. Do tego dochodzą miasta takie jak Wrocław, Kraków i Warszawa z bogatym życiem kulturalnym, nocnym oraz niezliczoną liczbą zabytków, które trudno poznać w jednym czasie. To wszystko sprawia, że turysta z zagranicy nie narzeka na nudę i ma szansę naprawdę inspirująco spędzić czas.
Do tego dochodzi polska tradycja kulinarna – wystarczy przejrzeć fora podróżnicze, by dowiedzieć się, co tak naprawdę fascynuje obcokrajowców w naszym kraju. Największy hit stanowią pierogi, zaskakujące nie tylko tradycyjnym, ziemniaczano-serowym farszem. W pierogarniach jest tak duży wybór tych przysmaków, że każdy da radę wybrać coś dla siebie.
Turyści przełamują swój opór także przed potrawami uwielbianymi przez nas, ale dla nich dziwnymi. Należy do nich na przykład żurek, bigos czy gołąbki. To zdecydowanie nie jest propozycja dla osób, które dbają o linię!
Jak zachęcić turystę z zagranicy do wyboru Twojej oferty?
Jak widać, coraz więcej turystów z zagranicy przekonuje się do naszego kraju. Powinieneś teraz zastanowić się, co zrobić, by zachęcić ich do wyboru właśnie twojego obiektu noclegowego!
Tłumaczenie oferty – pozwól się zrozumieć
Bariera językowa to kwestia, która przeszkadza obcokrajowcom podczas wypoczynku w Polsce. Utrudnia także zaplanowanie wyjazdu, a mniejszym obiektom noclegowym w zasadzie uniemożliwia zdobycie zagranicznych gości.Trzeba to powiedzieć jasno – Polacy mają problem z językami, znajomość chociażby angielskiego nadal nie jest powszechna wśród starszego pokolenia, zatrudnianego w niemal wszystkich sektorach gospodarki. Dlatego nawet jeśli twój obiekt wyróżnia się na tle innych bogatą ofertą i konkurencyjnymi cenami, ale swoje atuty przedstawiasz tylko po polsku, popełniasz błąd!
Postaraj się o profesjonalne tłumaczenie oferty, a osoby, która zrobi to za ciebie, nie musisz daleko szukać. Usługę tłumaczenia oferty twojego obiektu noclegowego na język angielski i niemiecki otrzymujesz w cenie rocznego abonamentu! Za granicą panuje trend samodzielnego planowania podróży, dlatego starannie przygotowana oferta w dwóch zachodnich językach na pewno ułatwi im wybór. Zadbaj też o przejrzystość oferty oraz dobrej jakości zdjęcia!
Dowiedz się, jak powinna wyglądać dobrze napisana oferta obiektu noclegowego. Zobacz:
Inne udogodnienia, które warto zaoferować zagranicznemu turyście:
- Transport własnym autem zwykle wybierają osoby mieszkające w krajach ościennych. Pozostali najczęściej korzystają z samolotów lub pociągów – warto pomyśleć o tej grupie i zaoferować transfer z dworca lub lotniska. Pozwoli to uniknąć kłopotów związanych z nieznajomością języka i miejscowych zwyczajów, a poza tym od razu nastroi gości pozytywnie do pobytu w naszym kraju.
- Jeśli chcesz przyjmować zagranicznych gości, ale w twoim obiekcie obowiązują obostrzenia dotyczące minimalnej długości pobytu, lepiej to zweryfikuj. Obcokrajowcy najczęściej rezerwują pobyty na czas od jednej do trzech dób, więc raczej nie ma możliwości, by kupili siedem lub więcej noclegów.
- Postaw na staropolską gościnność i zaproponuj degustację tradycyjnych potraw kuchni polskiej – to jeden z naszych największych atutów.
fot. Yuganov Konstantin / iStock
Komentarze