W jaki sposób mierzyć skuteczność działań reklamowych?

W jaki sposób mierzyć skuteczność działań reklamowych?

Reklama dźwignią handlu – to hasło słyszałeś już nieraz. Pamiętaj jednak, że swój obiekt noclegowy powinieneś reklamować z głową, co oznacza, że nie musisz być obecny wszędzie. Wystarczy wybrać kilka kanałów, które przynoszą ci najwięcej korzyści. Jak to sprawdzić? Mierząc skuteczność podejmowanych działań reklamowych.

Twoja obecność w portalach noclegowych powinna przynosić zyski. Jeśli tego nie zauważasz lub jesteś z nich niezadowolony sprawdź, czy nie reklamujesz się w zbyt wielu miejscach. Wystarczy wybrać najskuteczniejsze strony, a zrezygnować z tych, które nie przynoszą ci korzyści.

Mierzenie skuteczności działań reklamowych obiektu noclegowego nie jest prostym zadaniem, ale warto się go podjąć. Dzięki temu zdobędziesz wiedzę na temat tego, czy twoje pieniądze są wydawane we właściwy sposób.

 

Sprawdzaj, skąd masz najwięcej zapytań i rezerwacji


Najprostszym sposobem na to, by dowiedzieć się, który z wybranych przez ciebie portali noclegowych jest najskuteczniejszy, będzie sprawdzenie, skąd masz najwięcej zapytań. Jak to zrobić?

 

  • Korzystaj z formularzy kontaktowych w portalach – w ten sposób szybko sprawdzisz, gdzie przychodzi najwięcej wiadomości.

 

  • Sprawdzaj statystyki odwiedzin twojej prezentacji – w portalu Nocowanie.pl masz do nich bezpośredni dostęp z poziomu swojego panelu administracyjnego.

 

  • Turysta rezerwuje przez telefon? Zapytaj, gdzie dokładnie natknął się na twoją ofertę.


To kilka prostych działań, dzięki którym dowiesz się za pomocą jakiego serwisu docierasz do największej liczby turystów. Statystyki warto prowadzić także dla zapytań, które nie zakończyły się rezerwacją.

 

Oszacuj, ile kosztuje pozyskanie rezerwacji


Gdy już wiesz, jaki portal daje ci największe zainteresowanie, sprawdź ile wynosi tam pozyskanie jednej rezerwacji. W tym celu wystarczy podzielić cenę abonamentu przez liczbę rezerwacji – w ten sposób otrzymasz orientacyjny koszt.

 

Na rynku popularne są dwa modele płatności za obecność w serwisach noclegowych – wspomniany już abonament oraz prowizja od dokonanej rezerwacji. Przenalizuj, ile będzie cię kosztować reklama w portalach stosujących poszczególne systemy. Wnioski mogą zaskakiwać!

 

Szczegółowe informacje na temat znajdziesz tutaj, wejdź: Prowizja czy abonament - co warto wybrać?

 

Cena reklamy nie zawsze jest najważniejsza


Liczba rezerwacji z danego portalu daje jasną informację o jego skuteczności, dlatego wybierając miejsce na swoją reklamę nie zawsze trzeba sugerować się wysokością abonamentu. Niskie koszty mogą przekładać się na słabą jakość oferty, a co za tym idzie, brak zainteresowania potencjalnych gości. Nawet nieduże koszty poniesione na reklamę, która nie daje efektów, to pieniądze wyrzucone w błoto.

Wydając więcej, masz do dyspozycji szereg narzędzi ulepszających twoją ofertę. W portalu Nocowanie.pl są to między innymi:

 

  • profesjonalna sesja fotograficzna lub wirtualny spacer po obiekcie,
  • program weryfikacji „Sprawdzony obiekt”,
  • powiadomienia SMS o nowych zapytaniach przesyłanych do ciebie przez turystów,
  • możliwość korzystania z działów „Szukam noclegów” oraz „Wolne pokoje”,
  • profesjonalne tłumaczenia oferty na język angielski i niemiecki,
  • materiały reklamowe (tabliczki, baner reklamowy lub wizytówki),
  • możliwość pobierania od turystów przedpłat on-line
  • oraz wiele dodatkowych form promocji twojego obiektu, na przykład w mailingach bądź na Facebooku.


To wszystko przekłada się na zainteresowanie turystów i liczbę dokonywanych przez nich rezerwacji.

 

fot. Lukas / Pexels.com CC0



Następny artykuł Pogoda na 1 tydzień lutego...

Komentarze (1)

Tomek

Tak to się teraz robi :). W zasadzie nawet dzwoniących z rezerwacją turystów nie trzeba pytać, gdzie natknęli się na ofertę. Można to zmierzyć automatycznie za pomocą calltrackera w odniesieniu do różnych kanałów. W ten sposób można pracować nad podnoszeniem skuteczności działań marketingowych.

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!