Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Wcześniej znaczy taniej. Ruszyła fala wakacyjnych rezerwacji

Wcześniej znaczy taniej. Ruszyła fala wakacyjnych rezerwacji

Trwa ostatnie odliczanie do wakacji – dla uczniów i dla rodzimej branży turystycznej. Wszystko wskazuje na to, że właściciele obiektów noclegowych mogą być dobrej myśli. Liczba złożonych rezerwacji już teraz osiągnęła poziom 70% tych z zeszłego sezonu. Wyjedziemy nad morze, najchętniej do apartamentu i to na dłużej niż w ubiegłych sezonach – wynika z pierwszych wakacyjnych analiz serwisu Nocowanie.pl.

Ostatni dzwonek – na ten moment uczniowie zawsze czekają z utęsknieniem. W tym roku wybrzmi on 21 czerwca, zwiastując nie tylko szkolną przerwę, ale i początek wysokiego sezonu dla polskiej branży turystycznej. A ten – jak pokazują dane serwisu Nocowanie.pl – zapowiada się wyjątkowo dobrze.


– Już w tej chwili liczba złożonych rezerwacji na noclegi w Polsce osiągnęła pułap 70% zeszłorocznego wyniku za cały sezon. Wydłuża się też czas planowanego wyjazdu, a co za tym idzie średnia wartość rezerwacji – mówi Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl. – Mamy więcej pieniędzy lub nauczyliśmy się gospodarować domowym budżetem tak, żeby wystarczyło na nieco dłuższy wyjazd. Średnia długość wypoczynku latem 2024 to ponad 5 dni, czyli o dwa dni dłużej niż w zeszłym roku – wyjaśnia i dodaje, że w tej chwili na wakacje wydajemy średnio 1732 złote, czyli o 600 złotych więcej niż w zeszłym sezonie.


To, co się nie zmienia, to nieustająca popularność apartamentów, które wybiera 30% użytkowników platformy. Chętnie wypoczywamy też w pensjonatach – 21%, rzadziej w domkach – 12% czy hotelach – 10%.

Dokąd wyjeżdżamy i ile zapłacimy za noclegi na wakacje?


Lato to tradycyjnie czas wyjazdów nad Bałtyk, nie dziwi więc, że na liście dziesięciu najczęściej wybieranych kierunków sześć to miejscowości nadmorskie, choć w czołówce znalazły się też Zakopane i Karpacz.

W tej chwili największą popularnością cieszy się Kołobrzeg, w którym za osobę za noc płacimy średnio 104 złote. To o 17% mniej niż wynosiła zeszłoroczna średnia za cały sezon w tej miejscowości. Podobnych cen spodziewać się można w Jastarni. Nieco taniej jest teraz we Władysławowie (89 złotych za osobę za noc), drożej – tradycyjnie – w Sopocie (140 złotych) i Gdańsku (112 złotych).


– Wszystkie te średnie wartości są niższe od zeszłorocznych, ponieważ dokonujący rezerwacji wcześniej mają większą możliwość wybierania spośród korzystnych ofert. Wraz ze spadkiem dostępności miejsc noclegowych w najbardziej popularnych miejscowościach, średnie wartości pójdą w górę – podkreśla Rzeszutek. – Od kilku sezonów obserwujemy, że Polacy zostawiają decyzję o wakacyjnym wyjeździe na ostatnią chwilę, szczególnie, gdy rozważają wypoczynek w kraju. W ten sposób często sami pozbawiają się możliwości korzystania z najatrakcyjniejszych ofert, podczas gdy „wcześniej” często oznacza „taniej” – wyjaśnia.

A może zagranica?


Z większym wyprzedzeniem Polacy rezerwują wyjazdy zagraniczne, co potwierdza przykład niezmiennie popularnej Chorwacji. W serwisie Nocowanie.pl – dysponującym bazą ponad 26 tysięcy chorwackich obiektów z możliwością rezerwacji online – większość wyszukiwań, dotyczy wyjazdów planowanych z miesięcznym lub dłuższym wyprzedzeniem. Jak podkreślają eksperci serwisu, Polacy znów chętnie wybierają ten kierunek, skuszeni nie tylko urokliwymi widokami i aurą, ale też kosztami porównywalnymi do tych w Polsce. Średnia cena wakacyjnego noclegu w Chorwacji to w tej chwili nieco ponad 120 zł od osoby.

Zdjęcie główne: fot. Getty Images

Następny artykuł Muzeum Wsi Mazowieckiej na...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!