Zalecenia dla obiektów noclegowych odnośnie koronawirusa
Czy jako właściciel obiektu noclegowego wiesz co robić, by zapobiegać zarażeniu koronawirusem? Koniecznie poznaj wytyczne, jakie Główny Inspektorat Sanitarny opracował dla obiektów hotelarskich.
Przypominamy, że koronawirus przenosi się drogą kropelkową, a choroba objawia się podobnie jak grypa – najczęściej kaszlem, gorączką, dusznościami, bólami mięśni oraz zmęczeniem. Istnieją skuteczne sposoby zapobiegania zakażeniu, opracowano również metody dla obiektów hotelarskich. Warto je poznać i wprowadzić u siebie, dbając tym samym o zdrowie zarówno gości, jak i pracowników.
Główny Urząd Statystyczny w swoich wytycznych zaznacza, że „ryzyko, że goście lub personel hotelu mogą zostać zarażeni przebywając na terenie hotelu, jest obecnie bardzo niskie”, ale należy zapewnić im także rzetelne informacje na temat koronawiursa. Nie ma też uzasadnienia zamykanie hoteli i innych obiektów świadczących usługi hotelarskie.
Zapoznaj się z zaleceniami zebranymi oraz opracowanymi przez Główny Inspektorat Sanitarny i wciel je w życie.
Przede wszystkim trzeba ustalić czy pracownik lub gość przebywał w rejonie zagrożenia epidemiologicznego lub czy miał styczność z zarażoną osobą. Jeśli potwierdzi, konieczny jest kontakt ze stacją sanitarno-epidemiologiczną i zastosowanie się do zaleceń. Najczęściej jest to polecenie samoobserwacji, a w przypadku wystąpienia objawów nakaz zgłoszenia do oddziału zakaźnego lub oddziału obserwacyjno-zakaźnego.
Warto wiedzieć, że nie ma większego ryzyka zarażenia koronawirusem gdy:
W przypadku wątpliwości i chęci uzyskania szczegółowych informacji, można skontaktować się infolinią Narodowego Funduszu Zdrowia 800 190 590.
Podejmując kroki, które zabezpieczą twój obiekt noclegowy przed koronawirusem, zachowaj spokój – panika jest złym doradcą. Pamiętaj, że wirus jest wrażliwy na detergenty oraz preparaty na bazie alkoholu, dlatego często myj ręce mydłem i dezynfekuj je. Poza tym wymagaj tego od pracowników, zwłaszcza tych mających bezpośredni kontakt z gośćmi i innymi członkami personelu, oraz jeszcze mocniej niż dotychczas skup się na zachowaniu czystości w swoim obiekcie noclegowym.
Przed koronawirusem zabezpieczają również takie zachowania jak:
Oprócz tego skup się na zachowaniu higieny, zarówno w pomieszczeniach twojego obiektu noclegowego, jak też u swoich pracowników, kontrahentów i gości. Dlatego:
Główny Urząd Statystyczny w swoich wytycznych zaznacza, że „ryzyko, że goście lub personel hotelu mogą zostać zarażeni przebywając na terenie hotelu, jest obecnie bardzo niskie”, ale należy zapewnić im także rzetelne informacje na temat koronawiursa. Nie ma też uzasadnienia zamykanie hoteli i innych obiektów świadczących usługi hotelarskie.
Zapoznaj się z zaleceniami zebranymi oraz opracowanymi przez Główny Inspektorat Sanitarny i wciel je w życie.
Jak postępować wobec osób, które przebywają obiekcie
Przede wszystkim trzeba ustalić czy pracownik lub gość przebywał w rejonie zagrożenia epidemiologicznego lub czy miał styczność z zarażoną osobą. Jeśli potwierdzi, konieczny jest kontakt ze stacją sanitarno-epidemiologiczną i zastosowanie się do zaleceń. Najczęściej jest to polecenie samoobserwacji, a w przypadku wystąpienia objawów nakaz zgłoszenia do oddziału zakaźnego lub oddziału obserwacyjno-zakaźnego.
Warto wiedzieć, że nie ma większego ryzyka zarażenia koronawirusem gdy:
- bezpośredni kontakt trwał krócej niż 15 minut,
- odbyto krótką, przelotną rozmowę,
- odległość pomiędzy rozmówcami wynosiła ponad 2 metry.
W przypadku wątpliwości i chęci uzyskania szczegółowych informacji, można skontaktować się infolinią Narodowego Funduszu Zdrowia 800 190 590.
Podstawowe zabezpieczenia przed koronawirusem
Podejmując kroki, które zabezpieczą twój obiekt noclegowy przed koronawirusem, zachowaj spokój – panika jest złym doradcą. Pamiętaj, że wirus jest wrażliwy na detergenty oraz preparaty na bazie alkoholu, dlatego często myj ręce mydłem i dezynfekuj je. Poza tym wymagaj tego od pracowników, zwłaszcza tych mających bezpośredni kontakt z gośćmi i innymi członkami personelu, oraz jeszcze mocniej niż dotychczas skup się na zachowaniu czystości w swoim obiekcie noclegowym.
Przed koronawirusem zabezpieczają również takie zachowania jak:
- utrzymywanie bezpiecznej odległości od rozmówcy – wynosi ona ok. 1,5 metra, pod warunkiem, że nie kaszle lub nie kicha;
- w przypadku kaszlu czy kichania należy odwrócić się od innych osób i zasłonić twarz, później oczywiście należy umyć lub zdezynfekować dłonie,
- powstrzymywanie się przed dotykaniem twarzy – szczególnie oczu, nosa oraz ust.
Oprócz tego skup się na zachowaniu higieny, zarówno w pomieszczeniach twojego obiektu noclegowego, jak też u swoich pracowników, kontrahentów i gości. Dlatego:
- poproś o dokonywanie płatności bezgotówkowych,
- w łatwo dostępnych miejscach, np. przy drzwiach lub w recepcji, umieść dozowniki z płynem odkażającym,
- w łazienkach umieść plakaty, które pokazują, jak prawidłowo myć ręce,
- zaleć regularne dezynfekowanie powierzchni, z którymi często mają kontakt ludzie, w tym podłogi, biurka, blaty, telefony, klawiatury, klamki i poręcze,
- regularnie sprzątaj i dezynfekuj łazienki i toalety.
Co trzeba wiedzieć o koronawirusie? Wejdź i zobacz: Koronawirus - o czym pamiętać i jakich zasad przestrzegać?
Powinieneś także pilnować, by osoby z twojego personelu nie przychodziły do pracy z objawami przeziębienia czy grypy i od razu zgłaszały się do lekarza pierwszego kontaktu albo do odpowiednich służb.
Komentarze