Zamknięcie hoteli. Jak sobie poradzić?
Podczas konferencji ministra zdrowia, która miała miejsce w środę 17 marca, poznaliśmy nowe obostrzenia. Obiekty noclegowe po raz kolejny zostały czasowo zamknięte. Jak utrzymać pozyskane już rezerwacje, by móc płynnie wrócić do przyjmowania gości? Mamy kilka przydatnych wskazówek.
Wiadomości, które dotarły do nas po konferencji prasowej Adama Niedzielskiego, wzbudziły duże niezadowolenie branży turystycznej. Wiemy już, że pomiędzy 20 marca a 9 kwietnia 2021 r. obiekty noclegowe będą zamknięte. Oznacza to, że nie dojdą do skutku zaplanowane na Wielkanoc urlopy Polaków.
Nie ma jednak informacji, by obostrzenia miały obowiązywać podczas weekendu majowego, a tym bardziej wakacji. Z tego powodu warto zabezpieczyć się przed odpływem rezerwacji, które poczynili turyści, a także zapewnić sobie nowe.
Wiadomość o wprowadzeniu obostrzeń dotyczy nie tylko przedsiębiorców branży turystycznej, ale też samych turystów. Przepada przecież wyjazd, który zaplanowali na Święta Wielkanocne. W takim wypadku konieczny będzie kontakt i ustalenie takich warunków jak:
Radzimy skorzystać z tego drugiego rozwiązania, które pozwoli zachować wpłaconą zaliczkę. Jeżeli to właściciel odezwie się do turysty jako pierwszy, łatwiej będzie się dogadać i ustalić nowy termin pobytu. Obiekt zachowa rezerwację, natomiast podróżny odbędzie swój urlop, tylko w późniejszym czasie.
Co zrobić, gdy trudno będzie ustalić nowy termin? Hotele często oferują vouchery refundacyjne, które są ważne na przykład przez rok od daty planowanego pierwotnego przyjazdu. Takie rozwiązanie można przenieść także do mniejszego obiektu noclegowego.
Obostrzenia będą obowiązywać do 9 kwietnia 2021 r. Turyści, którzy korzystają z portalu Nocowanie.pl, nadal planują jednak wypoczynek podczas majówki, długiego weekendu w czerwcu oraz wakacji. Terminy te nie są odległe, dlatego teraz warto bardziej skupić się na nich.
Przełom marca i kwietnia to najlepszy moment, by postarać się wypromować majówkę i wakacje. W dokładnym zaplanowaniu działań marketingowych pomocna jest zakładka Trendy, którą każdy właściciel obiektu ma w swoim panelu na Nocowanie.pl.
Właściciele obiektów noclegowych powinni też wziąć pod uwagę, co wstrzymuje turystów przed dokonywaniem rezerwacji na terminy po 9 kwietnia. Jednym z powodów jest obawa przed kłopotami z odzyskaniem pełnej zaliczki. Dlatego warto pomyśleć nad tym, by dołączyć do grona obiektów noclegowych, które nie pobierają opłat za anulowanie rezerwacji.
Kolejna obawa związana jest z bezpieczeństwem. Turyści dużą wagę przywiązują do tej kwestii, dlatego portal Nocowanie.pl wyróżnia obiekty noclegowe, które informują, w jaki sposób dbają o czystość i higienę. Są one oznaczane jako Bezpieczny higienicznie i zyskują dodatkową widoczność, jeżeli turysta filtruje listę noclegów po tych parametrach.
Nie ma jednak informacji, by obostrzenia miały obowiązywać podczas weekendu majowego, a tym bardziej wakacji. Z tego powodu warto zabezpieczyć się przed odpływem rezerwacji, które poczynili turyści, a także zapewnić sobie nowe.
Skontaktuj się z gośćmi
Wiadomość o wprowadzeniu obostrzeń dotyczy nie tylko przedsiębiorców branży turystycznej, ale też samych turystów. Przepada przecież wyjazd, który zaplanowali na Święta Wielkanocne. W takim wypadku konieczny będzie kontakt i ustalenie takich warunków jak:
- zwrot zaliczki lub zadatku,
- zmiana terminu pobytu.
Radzimy skorzystać z tego drugiego rozwiązania, które pozwoli zachować wpłaconą zaliczkę. Jeżeli to właściciel odezwie się do turysty jako pierwszy, łatwiej będzie się dogadać i ustalić nowy termin pobytu. Obiekt zachowa rezerwację, natomiast podróżny odbędzie swój urlop, tylko w późniejszym czasie.
Co zrobić, gdy trudno będzie ustalić nowy termin? Hotele często oferują vouchery refundacyjne, które są ważne na przykład przez rok od daty planowanego pierwotnego przyjazdu. Takie rozwiązanie można przenieść także do mniejszego obiektu noclegowego.
Zadbaj o obłożenie na kolejne tygodnie
Obostrzenia będą obowiązywać do 9 kwietnia 2021 r. Turyści, którzy korzystają z portalu Nocowanie.pl, nadal planują jednak wypoczynek podczas majówki, długiego weekendu w czerwcu oraz wakacji. Terminy te nie są odległe, dlatego teraz warto bardziej skupić się na nich.
Przełom marca i kwietnia to najlepszy moment, by postarać się wypromować majówkę i wakacje. W dokładnym zaplanowaniu działań marketingowych pomocna jest zakładka Trendy, którą każdy właściciel obiektu ma w swoim panelu na Nocowanie.pl.
- Przede wszystkim można pomyśleć o wysłaniu mailingu do swojej bazy adresowej. Przypomnienie o sobie stałym gościom, przygotowanie rabatu czy atrakcyjnej oferty pobytowej to jeden ze sposobów na sprzedanie wolnych terminów.
Dowiedz się więcej, zobacz: E-mail marketing w praktyce, czyli co, jak i kiedy wysyłać
- Dobrze jest zaprosić turystów do obiektu, ale jeszcze lepiej będzie przygotować okazję, której nie będą mogli się oprzeć. Będzie to oczywiście skrojona na miarę oferta pobytowa na majówkę, weekend czerwcowy bądź wakacje. Turyści nadal szukają okazji i chętnie z nich korzystają.
- Aby sprzedać wolne terminy na maj, czerwiec oraz lato, warto podnieść swoją pozycję na liście wyników wyszukiwania dla swojej miejscowości lub regionu. W tym celu można wykorzystać zgromadzone na koncie punkty pozycjonujące. Aby wyprzedzić konkurencję, wystarczy zwiększyć dzienną stawkę przeznaczaną na pozycjonowanie.
- Udogodnieniem, które na pewno zachęci turystów do rezerwowania noclegów, będzie wprowadzenie szybkich rezerwacji online. Proces decyzyjny trwa tu chwilę, ponieważ zainteresowani wypoczynkiem w obiekcie, od razu mogą opłacić zaliczkę za pobyt. Przy tradycyjnych formach kontaktu trwa to zdecydowanie dłużej, a ryzyko, że turysta znajdzie inną ofertę, jest duże.
Właściciele obiektów noclegowych powinni też wziąć pod uwagę, co wstrzymuje turystów przed dokonywaniem rezerwacji na terminy po 9 kwietnia. Jednym z powodów jest obawa przed kłopotami z odzyskaniem pełnej zaliczki. Dlatego warto pomyśleć nad tym, by dołączyć do grona obiektów noclegowych, które nie pobierają opłat za anulowanie rezerwacji.
Dołącz do obiektów bezpiecznych higienicznie
Kolejna obawa związana jest z bezpieczeństwem. Turyści dużą wagę przywiązują do tej kwestii, dlatego portal Nocowanie.pl wyróżnia obiekty noclegowe, które informują, w jaki sposób dbają o czystość i higienę. Są one oznaczane jako Bezpieczny higienicznie i zyskują dodatkową widoczność, jeżeli turysta filtruje listę noclegów po tych parametrach.
Większość obiektów noclegowych spełnia wymogi ustalone przez GIS, dlatego zachęcamy, by uzupełnić o nie swój panel obiektu. Można to zrobić w sekcji udogodnienia.
Komentarze (2)
Nocowanie.Pl
Tak, obostrzenia dotyczą wszystkich obiektów noclegowych, niezależnie od ich kategorii (jedyny wyjątek stanowią hotele robotnicze).