Zawieszenie działalności - informacje dla przedsiębiorców turystycznych

Zawieszenie działalności - informacje dla przedsiębiorców turystycznych

W związku z obecnie panującą sytuacją na rynku branży turystycznej wiele osób myśli o zawieszeniu na kilka miesięcy działalność firmy. Czy jako przedsiębiorca turystyczny trzeba taką decyzję zgłosić również do Urzędu Marszałkowskiego oraz do TFG? Czy zawieszając działalność, trzeba anulować umowy podpisane na przyszłe rezerwacje (np. na lipiec)? Czy po prostu wystarczy je wstrzymać, a po odwieszeniu działalności wciąż będą ważne?

O zawieszeniu wykonywania działalności przedsiębiorca turystyczny musi zawiadomić Marszałka Województwa prowadzącego rejestr organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych w terminie:
•    7 dni od dnia zawieszenia działalności turystycznej
albo
•    7 dni od dnia ujawnienie informacji o zawieszeniu działalności w CEIDG lub w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego

Warunki zawieszenia działalności turystycznej

Warunkiem zawieszenia działalności przez przedsiębiorcę turystycznego jest:
•    niezatrudnianie pracowników (z wyjątkiem pracowników przebywających na urlopie macierzyńskim, urlopie na warunkach urlopu macierzyńskiego, urlopie wychowawczym lub urlopie rodzicielskim)
•    wywiązanie się przedsiębiorcy turystycznego z obowiązków wynikających z umów zawartych z podróżnymi w okresie przed zawieszeniem działalności

Okres zawieszenia działalności

Przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej może zawiesić wykonywanie działalności gospodarczej na czas nieokreślony albo określony, nie krótszy jednak niż 30 dni.

Przedsiębiorca wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego może zawiesić wykonywanie działalności gospodarczej na okres od 30 dni do 24 miesięcy.

Ułatwienia w okresie zawieszenia działalności

W okresie zawieszenia działalności turystycznej jesteś zwolniony m.in. z obowiązku:
•    przedstawiania aktualnych dokumentów zabezpieczenia finansowego
•    składania deklaracji i wpłaty składek na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny

Rezerwacje przypadające w terminie do wznowieniu działalności można utrzymać.

Następny artykuł Zwrot zaliczki/zadatku a...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!